• ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
  • کد خبر: 3465
تصویر-شاخص-تحلیل-اونس.png

در این گزارش اونس جهانی طلا از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

تحلیل بنیادی اونس:

در هفته ای که گذشت شاهد اعلام آمارهای مثبت خرده فروشی و شاخص تمایل مصرف کنندگان در اقتصاد آمریکا بوده ایم که به نظر بیشتر تحلیلگران در زمره برجسته ترین آمار مثبت از ابتدای سال ۲۰۱۶ در اقتصاد آمریکا بوده اند که متعاقبا این آمارهای مثبت سبب رشد شارپی شاخص دلار در روز جمعه گردیدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، لیکن در ادامه شاهد برگشت و افت نسبی شاخص دلار بوده ایم چرا که از دید سرمایه گذاران این نشانه های مثبت به تنهایی برای تغییر دیدگاه فدرال رزرو به جهت افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن کافی نیامده اند.

طی هفته پیش رو گزارشات و آمارهای مهم دیگری از حوزه اقتصاد آمریکا منتشر می شوند که مهمترین آنها صورتجلسه ماه آوریل فدرال رزرو است که مورد توجه جدی سرمایه گذاران خواهد بود.

از اهم اخبار و آمار نقاط دیگر اقتصاد بین المللی نیز می توان به اعلام شاخص تولید ناخالص ملی ژاپن اشاره کرد که به شدت زوج ارزی دلار به ین را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. لازم بذکر است که با توجه به رشد تجاری ژاپن و همچنین شاخص خرده فروشی در سه ماهه اول میلادی جاری انتظارات مثبتی نسبت به شاخص تولید ناخالص ملی ایجاد شده است که در صورت تحقق می توان شاهد تقویت ین در مقابل دلار و ارزهای دیگر بود.

از سوی دیگر از حوزه اروپا هم شاهد آمارهای متنوعی خواهیم بود که انتظار عمومی مثبت نسبت به آنها در بین تحلیلگران وجود دارد لیکن سیاست های انقباضی بانک مرکزی اروپا همچنان تحدیدی بر رشد شاخص یورو خواهد بود.

کمی آن طرف تر از اقتصاد انگلستان نیز همچنان نشانه های منفی از افت شاخص های اقتصادی به گوش می رسد که این داده ها در کنار پیش بینی ها و نظرسنجی ها در ارتباط با نتیجه رفراندم خروج از اتحادیه اروپا همچنان سایه نگران کننده ای بر اقتصاد این کشور و همچنین تبعات آن بر اتحادیه اروپا و حتی سایر کشورها از جمله آمریکا است.

از استرالیا نیز با توجه به تصمیم بانک مرکزی به کاهش نرخ بهره آن هم در دو مرتبه طی سال جاری ، انتظار ادامه روند افت شاخص دلار استرالیا می رود.

بطور خلاصه با توجه به کلیه موارد فوق الذکر تحلیلگران از نظرات مختلفی نسبت به پیش بینی روند قیمتی شاخص دلار و متعاقبا اونس در هفته پیش رو برخوردارند و اجماع نظرات حکم به تصمیم کم ریسک تر و اخذ پوزیشن روزانه دارند بنابراین به معامله گران حوزه اونس و آتی نیز پیشنهاد می گردد که حتی الامکان بصورت آفست ویا در صورت حفظ پوزیشن ها با درصدی از سرمایه جهت کاهش ضرر احتمالی و ریسک اقدام نمایند.

تحلیل تکنیکال اونس:

اونس در تایم روزانه همچنان در کانالیزه صعودی خود در حال نوسان است که آخرین برخورد قیمت در سقف کانال سطح قیمتی ۱۳۰۳٫۵۰ بوده است.که هفته پیش توانست تا سطوح ۱۲۶۳ و ۱۲۵۷ اصلاح خود را ایجاد کرده و همچنان در تایم ۴ ساعته در کانال نزولی خود در حال ایجاد اصلاح است.

تحلیل اونس در میان مدت و کوتاه مدت

در تایم روزانه احتمال ادامه روند در کانالیزه صعودی دور از انتظار نخواهد بود ,اما سناریوهای وجود دارد که روند نزولی و صعودی را در کوتاه مدت تعیین می کند.

سناریو افزایشی:

چنانچه بتواند به بالا سطح ۱۲۷۷ در شروع بازار دست پیدا کند احتمال رشد در مرحله اول تا مقاومت ۱۲۸۳ می تواند نوسان دهد،و اگر از پتانسیل مثبت خوبی برخوردار باشد، با شکست ۱۲۸۳ مقاومت های ۱۲۸۸ - ۱۲۹۵ - ۱۳۰۳ پیش روی روند صعودی است.

سناریو کاهشی:

چنانچه بتواند با شکست ۱۲۶۳ به سمت پایین مواجه شود احتمال ادامه روند نزولی در تایم چهار ساعته در کانال نزولی با رویت سطوح همچون ۱۲۵۷ - ۱۲۵۳ - ۱۲۴۳ و در ادامه تا کف کانالیزه صعودی روزانه می تواند ادامه دهد، اما احتمال برگشت از سطوح اشاره شده دور از انتظار نخواهد بود.

سناریو خنثی:

در ادامه باید گقت احتمال رنح بودن قیمت در بازه قیمتی ۱۲۵۷ تا ۱۲۷۸ پیش بینی می شود و تا زمانی که از سطوح اشاره شده خارج نشود همچنان بدون روند ادامه می دهد.و شکست هر کدام روند را مشخص می کند. اما در تایم روزانه محور نوسانات ۱۲۶۳ محسوب می شود.

 

تحلیل اونس تایم روزانه

 

تحلیل اونس تایم 4 ساعته

 منبع: طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها