تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نسبت به روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده اختلاف نظر زیادی دارند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از کیتکو، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و نوسانات احتمالی ارزش دلار قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با افت دو درصدی روبرو شد و به نزدیک به سطح ۱۱۰۰دلار رسیده است.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز از ۱۹۵ نفر شرکت کننده ۷۴ نفر معادل ۳۸ درصد به افزایش قیمت طلا طی روزهای آینده رای داده اند.

این در شرایطی است که ۸۱ نفر معادل ۴۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در این مدت با کاهش روبرو خواهد شد. همچنین ۳۴ نفر معادل ۱۷ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.

همچنین هفته گذشته نیز ۴۴ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو می شود.

از ۳۵ کارشناس ارشد اقتصادی نیز این هفته ۲۰ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند. از این تعداد نیز ۹ نفر معادل ۴۵ درصد تاکید کردند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

۷ کارشناس اقتصادی معادل ۳۵ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو می شود و ۴ نفر معادل ۲۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

 به این ترتیب اکثر کارشناسان اقتصادی که به کاهش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا عامل اصلی کاهش قیمت طلا خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها