• ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
  • کد خبر: 4896
gold-titr.jpg

این هفته رویدادهای اقتصادی مهمی در انتظار معامله گران بازار طلا است؛ مسلما مهمترین آنها گزارش وضعیت اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) است که روز جمعه منتشر خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  علاوه بر گزارش وضعیت اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا، در طول هفته گزارش های مهم دیگری مثل شاخص خرید مدیران کارخانه ای ISM و گزارش اشتغال موسسه ADP منتشر خواهند شد که بر روند بهای اونس تاثیرگذار هستند.

تحلیل اونس؛ تایم هفتگی

در تایم هفتگی وضعیت بازار مشخص است. خط روند نزولی پرقدرتی بر اونس سایه افکنده و تا به حال مانع از افزایش قیمت شده است. کانال صعودی میان مدتی را نیز مشاهده می کنیم که به خط روند نزولی پرقدرت اونس منتهی شده است. اونس اکنون دو راه پیش روی خود میبیند؛ یا اینکه خط روند نزولی را بشکند و صعود کند و یا اینکه کانال صعودی خود را شکسته و حرکت نزولی را از سر بگیرد.

http://dl.talachart.ir/uploads/1469971547291.png

تحلیل اونس؛ تایم ۴ ساعته

برای دستیابی به سطوح حمایتی و مقاومتی مهم اونس به تایم ۴ ساعته می رویم تا وضعیت را بهتر مشاهده کنیم. پس از چندین روز رنج زدن در محدوده قیمتی ۱۳۱۳-۱۳۲۳ بالاخره اونس با عدم تغییر نرخ بهره آمریکا که تقریبا قابل پیش بینی بود، توانست به سطوح ۱۳۴۶ دلار افزایش پیدا کند. سپس روی این سطح که قبلا اشاره شده بود حرکت صعودی خود را خاتمه داد و پس از یک اصلاح و با کمک گزارش Advanced GDP آمریکا توانست قدرت لازم برای رسیدن به سطح ۱۳۵۳ را پیدا کند و در همین محدوده بازار را به پایان برساند (عدد دقیق کلوز اونس ۱۳۵۰.۷ است).

سناریوی افزایشی

سطوح مقاومتی: ۱۳۵۲-۱۳۵۷-۱۳۶۳-۱۳۷۱-۱۳۷۵-۱۳۸۴

در حال حاضر سطوح مقاومتی پیش روی اونس در تایم فریم ۴ ساعته مشخص شده اند که مهمترین آنها عدد ۱۳۷۵ بوده که سقف قبلی قیمت اونس بوده است. در صورت عبور از این سطح می تواند تا عدد ۱۳۸۴ و نهایتا ۱۴۰۰ (که مقاومت روانی) است نیز رشد کند.

سناریو کاهشی

سطوح حمایتی: ۱۳۴۶-۱۳۳۴-۱۳۲۸-۱۳۲۱-۱۳۱۲

تا این لحظه که حرکت نزولی خاصی دیده نمی شود مگر با شکل گیری پترن های مناسب و دریافت سیگنال های نزولی. بنابراین بهتر است منتظر سیگنال های نزولی باشید. اما برای افت بیشتر قیمت باید ۱۳۴۶ به پایین شکسته شود تا بتوانیم پتانسیل نزول را بیشتر از صعود بدانیم؛ در نهایت با شکست هر حمایت می توان هدف را در سطح حمایتی بعدی در نظر گرفت.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که در صورت شکست ۱۳۱۲، هدف بعدی می تواند ۱۳۰۰ باشد. اما شکست ۱۳۰۰ رو به پایین به دلیل اینکه قیمت به مدت یک و نیم سال در شکست آن ناموفق بوده و سپس آن را شکسته است، کار راحتی نخواهد بود. بنابراین روی این قیمت بسیار مراقب باشید.

http://dl.talachart.ir/uploads/1469971547322.png

منبع : طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها