gold-analysis-after-minutes-of-the-bank-of-america.png

در این گزارش اونس جهانی طلا از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تحلیل قبلی، تحلیل اونس در هفته جاری رویت اهداف صعودی تا سطح ۱۲۸۸ و رویت اهداف سناریو کاهشی تا ۱۲۴۳ شاهد بودیم که اهداف سناریو کاهشی بعد از صورتجلسه بانک مرکزی بود رویت شد و در محدوده مقاومت ۱۲۵۳ در پایان بازار هفته اخیر قیمت خورد.

سناریوهای احتمالی اونس

در حال حاضر همچنان قیمت در کانالیزه صعودی در تایم روزانه و هفتگی قرار گرفته است، اما سطوحی که منجر به رشد و کاهش بیشتر با شکست آنها می تواند روند را مشخص کند، در سناریوهای افزایشی و کاهشی زیر مطرح می شود.محور نوسان صعودی و نزولی در کوتاه مدت در تایم روزانه ۱۲۶۳ و در میان مدت در تایم هفتگی ۱۲۳۲ محسوب می شود.

سناریو افزایشی در تایم هفتگی

چنانچه کندل این هفته بالای ۱۲۳۲ بسته شود ادامه روند صعودی دور از انتظار نخواهد بود، چرا که شکست مجدد محور نوسانات هفتگی (۱۲۳۲) میتواند از پتانسیل مثبت خوبی برخوردار شود، و سطوح های در مرحله اول ۱۲۶۳ - ۱۲۸۳ و ۱۳۰۶ سطوح های پیش روی قیمت است.و با شکست مجدد ۱۲۳۲ از پتانسیل مثبت آن کاسته می شود و به سناریو کاهشی که در ادامه به آن می پردازیم تبدیل می شود.

سناریو کاهشی در تایم هفتگی

چنانچه بتواند به زیر سطح ۱۲۳۲ نفوذ کند، ملزم به شکست ۱۲۰۰ خواهد شد و با شکست سطح ۱۲۰۰ قدرت کاهش بیشتر خواهد شد و سطوح های همچون ۱۱۹۰ - ۱۱۸۰ و در ادامه تا محدوه خط روند نزولی میان مدت خود و به آن پول بک ایجاد می کند.اما این سناریو تا زمانی که زیر سطح ۱۲۳۲ قرار دارد همچنان کاهشی خواهد بود.

سناریوهای احتمالی در تایم روزانه

در تایم روزانه همانطور که در بالا اشاره شد، سطح ۱۲۶۳ محوریت نوسانات صعودی و نزولی محسوب می شود و شکست این سطح تعیین کننده روند در کوتاه مدت خواهد بود.و در حال حاضر در کانال صعودی خود را در روندی نزولی کوتاه مدت به شکل الگوی مثلث پهن شونده ایجاد کرده و دامنه نوسانی خود را افزایش می دهد.

سناریو افزایشی در تایم روزانه

چنانچه بتواند به بالای ۱۲۶۳ نفوذ کند از پتانسیل مثبتی برخوردار خواهد شد و مجدد سطوح های ۱۲۷۲ - ۱۲۸۳ و با شکست ۱۲۸۳ سناریو صعودی قویتری با شکست ۱۲۸۷ و ۱۲۹۵ اغاز خواهد کرد و می تواند به سطوحای ۱۳۰۶ و ۱۳۲۰ دست پیدا کند.در سناریو افزایشی احتمال رنجی در بازه قیمتی بین ۱۲۶۳ تا ۱۲۸۷ پیش بینی می شود. و شکست این دو سطوح سناریوها را عملی خواهد کرد.

سناریو کاهشی در تایم روزانه

در حال حاضر قیمت به زیر سطح ۱۲۶۳ نفوذ کرده است و همچنان روند نزولی خود را سپری خواهد کرد و با شکست ۱۲۴۳ می تواند از پتانسیل منفی یا کاهشی بیشتری برخوردار شود، و سطوح های همچون ۱۲۳۸ - ۱۲۳۰ که کف کانال صعودی روزانه است می تواند برخورد کند. اما شکست کانال صعودی منجر به عملی شدن سناریو کاهشی که در تایم هفتگی گفته شد را برای هدف قرار دهد و کاهش بیشتر پیش بینی می شود.

سناریوهای احتمالی در کوتاه مدت (تایم چهارساعته)

در تایم چهارساعته شاهد الگوی مثلث پهن شونده هستیم که قیمت در اواسط آن قرار گرفته است

سناریو افزایشی

چنانچه با شکست سطح ۱۲۵۷ اهداف ۱۲۶۳ - ۱۲۷۰ پیش روی آن خواهد بود و در صورت شکست ۱۲۷۰ از پتانسیل آن افزوده شده و تا سقف مثلث افزایش دور از انتظار نخواهد بود.

سناریو کاهشی

چنانچه با شکست سطح ۱۲۵۰ افداف ۱۲۴۳ و با شکست ۱۲۴۳ اهداف ۱۲۳۸ - ۱۲۳۰ پیش بینی می شود.

منبع: طلا چارت


برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها