اونس

انتشار آمارهای اقتصادی امریکا ازجمله شاخص فروش خانه های موجود و شاخص تولید صنعتی طی روز سه شنبه ، همچنین شاخص سفارشات کالاهای بادوام و انتشار متن جلسه فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه که بهتر از سطح انتظارات قرار داشتند سبب شکست مرز روانی ۱۲۰۰ دلارشد و طلای جهانی را تا مرز ۱۱۷۰ دلار رساند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه به تعطیلی بانک های امریکا در روز پنج شنبه و نبود اخبار مهم و تاثیر گزار در روز جمعه ، شاخص دلار وارد فاز استراحت شد و اونس طلا طی این دو روز بین محدوده ۱۱۷۰ و ۱۱۹۰ نوسان داشت که با فشار فروشندگان در حوالی ۱۱۸۰ بسته شد.

پیش بینی طلا برای هفته آینده

مهمترین رویدادهای هفته پیش رو انتشار آمار رشد اقتصادی امریکا و شاخص اعتماد مصرف کننده و سخنرانی دو تن از اعضای فدرال رزرو امریکا در روز سه شنبه خواهد بود که پیش بینی ها حکایت از بهبود امارهای فوق و ریزش بیشتر اونس تا اواخر سه شنبه است. احتمال ریزش تا پایین ۱۱۵۰ مهمترین رویداد چهارشنبه تشکیل اجلاس سران تولید کننده نفت اوپک به منظور توافق در زمینه کاهش تولید نفت می باشد که پتانسیل افزایش قیمت نفت و کاهش ارزش دلار را در خود خواهد داشت. با توجه به رسیدن قیمت طلا به کف نه ماهه انتظار افزایش تقاضا در بازار های نو ظهور و آسیایی وجود دارد و با توجه به احتمال اصلاح موقت در شاخص دلار ممکن است از اواسط هفته بعد، چهارشنبه طلا بطور موقت مورد حمایت قرار گرفته وتا مرز ۱۲۰۰ دلار اصلاح فنی داشته باشد.

روز پنج شنبه و جمعه پرآمارترین روزهای هفته از جهت انتشار امارهای مهم اقتصادی –مدعیان بیکاری،سخنرانی اعضای فدرال،تغییرات اشتغال بخش غیرکشاورزی، خواهد بود انتظارات حاکی از بهبود آمارهای کلیدی اقتصادی خواهد بود که با توجه به نزدیکی به زمان افزایش نرخ بهره و نشست فدرال در ماه دسامبر فشار بسیار سنگینی بر روی اونس طلا خواهد بود.

بنابراین از دیدگاه بنده توقف کوتاه واندک افزایش شاخص دلار و اصلاح فنی آن ، همچنین افزایش تقاضایی طلا و احتمال حمایت موقت طلا و اصلاح آن تا مرز ۱۲۰۰ دلار بسیار محتمل است. اما همچنان فشار بر روی طلا ادامه خواهد داشت و پوزیشن خرید بر روی طلا دارای ریسک فراوان.

منبع: طلا چارت


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها