• ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
  • کد خبر: 3201
Gold-analysis-at-the-highest-level-last-month-prices2.jpg

پیرو عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزور در هفته گذشته و تثبیت سیاستهای پولی بانک مرکزی ژاپن ، شاهد افت شدید شاخص دلار در مقابل ین بودیم که این مهم به همراه افت شاخص تولید ناخالص ملی، سبب رشد شارپی اونس طلا تا نزدیکی مرز ۱۳۰۰ دلار گردید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تحلیل قبلی، "سناریوهای احتمالی اونس بعد از عدم تغییر نرخ بهره" اشاره بر سه عدد طلایی در قیمت، سناریو افزایشی را عملی کرد و در حال حاضر در سقف قیمتی ۱۲۹۴ در نزدیکی سطح مقاومتی ۱۳۰۶ در پایان بازار جهانی قیمت خورده است.

تحلیل بنیادی:

پیرو عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزور در هفته گذشته و تثبیت سیاستهای پولی بانک مرکزی ژاپن ، شاهد افت شدید شاخص دلار در مقابل ین بودیم که این مهم به همراه افت شاخص تولید ناخالص ملی به عنوان یکی از آمارهای مهم جهت ارزیابی روند اقتصادی آمریکا (علی الخصوص از دید فدرال رزرو) سبب رشد شارپی اونس طلا تا نزدیکی مرز ۱۳۰۰ دلار گردید.

در هفته پیش رو سرمایه گذاران بیشترین توجه خود را به آمار مربوط به پرداخت در بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه آوریل به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی میزان قدرت و یا ضعف بزرگترین اقتصاد دنیا به همراه آمار مربوط به زنجیره تامین بخش تولید را خواهند داشت چرا که این شاخص ها می توانند در صورت مثبت بودن دلالتی باشند به امکان افزایش نرخ بهره طی ماههای آتی توسط فدرال رزرو .

در طی این هفته شاهد سخنرانی چند تن از اعضاء فدرال رزرو خواهیم بود که با جمع بندی نظرات آنها می شود نسبت به رویکرد فدرال رزرو در خصوص تصمیم افزایش نرخ بهره و با توجه به وضعیت فعلی و بخصوص آمار ضعیف تولید ناخالص ملی به نتایج مهمی دست یافت.

در این میان آمارهای اقتصادی در بخش تولیدی چین نیز از دیگر شاخص های مورد توجه طی هفته جاری می باشند.

طی یک نظر سنجی انجام شده بصورت آنلاین توسط سایت کیتکو در خصوص پیش بینی روند قیمتی طلا طی هفته پیشرو، حدود ۷۳ % از پاسخ دهندگان نظر به افزایش قیمت طلا را داده اند.

مطابق با تقویم اقتصادی با توجه به تعطیلی بازارهای چین ، انگلستان ، روسیه ، هنگ کنگ و آفریقای جنوبی طی فردا دوشنبه ۱۳/۰۲/۱۳۹۵ ، پیش بینی معاملات نسبتا رنج در محدوده ۱۲۹۰ تا ۱۳۰۰ دلاری برای اونس در آغاز معاملات متصور است و پس از آن براساس روند آمارهای منتشره احتمال رشد و گذر از مرز ۱۳۰۰ دلار در ادامه معاملات و در آستانه گشایش بازار نیویورک دور از ذهن نمی باشد.

تحلیل تکنیکال اونس در تایم ماهانه:

در تایم ماهانه اونس شاهد کانالیزه نزولی در قیمت هستیم که برخوردهای خوبی با کانال ایجاد کرده، و آخرین برخورد آن در ماه اخیر یا در بالاترین قیمت چند روز گذشته بوده است، و در حال حاضر سطح کانالیزه نزولی آخرین فرصت برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت خواهد بود.

سناریو افزایشی:

در تایم ماهانه با شکست کانالیزه نزولی و سطح قیمتی ۱۳۰۶ بیانگر افزایش قیمت و رسیدن به اهدافی شامل سطوح مقاومت های ۱۳۴۵ - ۱۳۹۰ - ۱۴۳۰ پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی:

در تایم ماهانه در صورتی که بتواند کانالیزه نزولی مقاومت کند و با شکست مجدد ۱۲۸۳ به سمت پایین و با تاییدیه شکست ۱۲۶۳ در میان مدت احتمال کاهش قیمت در بین سطوح ۱۲۶۳ تا ۱۲۰۰ دور از انتظار نخواهد بود.و در صورتی که بخواهد به ادامه روند کانالیزه نزولی خود ادامه دهد، شکست سطح حمایتی ۱۱۹۰ این سناریو را عملی خواهد کرد و سطوح های زیر سطح ۱۱۹۰ مورد هدف خود قرار می دهد.

تحلیل اونس در تایم روزانه:

در تایم روزانه قیمت در سه ماه اخیر در بین سطوح ۱۱۹۰ تا ۱۳۰۶ قرار گرفته است، و بهترین سطوح حمایتی ۱۲۶۳ - ۱۲۰۴ خواهد بود. و در صورتی که با شکست مجدد سطح حمایتی ۱۲۶۳ مواجه شود احتمال نوسانات در میان مدت در بین ۱۲۰۴ تا ۱۲۶۳ خواهد بود.اما در صورتی که بر روی سطح ۱۲۶۳ حمایت شود همچنان پتانسیل مثبت اونس پایدار خواهد بود و اهدافی شامل ۱۳۰۶ و ۱۳۲۰ پیش بینی می شود.

سناریو افزایشی:

در صورتی که قیمت بتواند در زمان بازگشایی، در بالای سطح مقاومتی ۱۳۰۶ قرار بگیرد احتمال رشد به دلیل شکست سقف کانالیزه ماهانه پیش بینی می شود.و مقاومت های اشاره شده در سناریو افزایشی ماهانه دور از انتظار نخواهد بود.

سناریو اصلاحی:

چنانچه تمایل به اصلاح داشته باشد، احتمال کاهش قیمت و ایجاد پولبک تا سطوح ۱۲۸۳ - ۱۲۷۲ - ۱۲۶۳ پیش بینی می شود. و در ادامه تا زمانی که به زیر سطح ۱۲۶۳ قرار نگیرد احتمال برگشت قیمت و ادامه روند صعودی پایدار است.

این سناریو با شکست سطح حمایتی ۱۲۵۰ نامعتبر می شود.

سناریو کاهشی:

چنانچه بتواند از سطح ۱۲۵۰ گذر کند و به سمت ۱۲۴۳ حرکت کند احتمال عملی شدن سناریو کاهشی در میان مدت و رسیدن به سطوح حمایتی ۱۲۲۳ - ۱۲۰۴ پیش بینی می شود. و در صورت شکست ۱۲۰۴ سناریو کاهشی در تایم ماهانه عملی خواهد شد.

 منبع: طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها