نمودار طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

چشم انداز

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، طی هفته گذشته کاهش ۳۰ دلاری  قیمت اونس موجب افت ۱۲ تومانی سکه نقدی و آبشده طلا شد در بازار داخلی شد، اما این در حالی است که قیمت ها همچنان در دامنه حمایت های کلیدی در  نوسان است و انتظار اصلاح در این دو نماد دیده می شود.

تحلیل آبشده طلا

در نمودار روزانه آبشده طلا قمیت ها همچنان در کانال خنثی با دامنه نوسان ۴۰ هزارتومانی در حال ایجاد سقف کف است، همچنین دیده می شود که خروج از این کانال کار ساده ای برای آبشده طلا نخواهد بود و فعلا در کانال خنثی خود در حال نوسان باشد.

و اما سقف کف و تراز قیمتی در این کانال بسیار مهم است و تراز قیمتی بین ۵۰۰۰۰۰ الی ۴۸۶۰۰۰ است که فعلا قیمت در آن در حال نوسان است که انتظار برگشت قیمت در صورت عدم شکست ۴۸۶۰۰۰ مورد توجه است و بازه قیمتی ۴۹۲۰۰۰ الی ۴۸۶۰۰۰ جذابیت خاصی برایی  خریداران دارد.

و شکست ۴۸۶۰۰۰ به کاهش بیشتر افزوده می شود و قیمت می تواند با کاهش ۱۰ هزار تومانی مواجه شود. و اهداف ۴۸۰۰۰۰ ۴۷۶۰۰۰ است و عدم شکست می تواند به بالای ۵۰۰۰۰۰ دست پیدا کند و اهداف ۵۰۵۰۰۰ - ۵۱۲۰۰۰ - ۵۱۶۰۰۰ است.

تحلیل سکه نقدی

در نمودار روزانه سکه نقدی قیمت در کانال خنثی قرار دارد که بازه قیمتی ۷۰ هزارتومانی را تشکیل داده است و تراز قیمتی این کانال در دامنه ۱۱۹۸۰۰۰ الی ۱۱۸۳۰۰۰ است و کف قیمتی ۱۱۶۲۰۰۰ و سقف قیمتی ۱۲۳۱۰۰۰ تشکیل شده است و قیمت با رویت دامنه تراز قیمتی میی  تواند مورد برگشت قرار گیرد و شکست ان منجر به کاهش به سمت کف قیمتی می گردد.

و تراز قیمتی در بازه زمانی پایین تر بین ۱۲۱۷۰۰۰ الی ۱۲۱۳۰۰۰ است و با حمایتی ۱۲۰۵۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ و مقاومتی ۱۲۳۱۰۰۰ الی ۱۲۲۴۰۰۰ است که رویت دامنه حمایتی می تواند با عدم شکست ۱۱۹۸۰۰۰ مورد برگشت قرار بگیرد و اهداف ۱۲۱۲۰۰۰ - ۱۲۱۷۰۰۰ - ۱۲۲۴۰۰۰ و ۱۲۳۱۰۰۰ است.

و در صورتی که با رویت سقف قیمتی ۱۲۲۴۰۰۰ مواجه شود در صورت عدم شکست سقف فعلی می تواند به دامنه ۱۲۱۲۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰  چرخش پیدا کند.

و اما در صورت از دست رفتن دامنه ۱۲۰۰۰۰۰ و شکست نزولی در ۱۱۹۸۰۰۰  اهداف شکست ۱۱۹۳۰۰۰ - ۱۱۸۸۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ است و در مرحله بعد برای کاهش بیشتر نیاز مند شکست ۱۱۸۳۰۰۰ است که این کاهش اهداف ۱۱۷۴۰۰۰ - ۱۱۶۸۰۰ - ۱۱۶۲۰۰۰ است .

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها