• ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 4613
عکس-شاخص-تحلیل-اونس (2).jpg

در این گزارش، اونس جهانی طلا از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

چشم انداز

در هفته اخیر سقف قیمتی هفته گذشته لمس شد و بالاترین سطح قیمتی ۱۳۷۵ و کمترین سطح قیمتی ۱۳۲۰ رویت شد.اما در پایان بازار جهانی با توجه به کودتای که در کشور ترکیه رخ داده بود توانست بر بالای سطح مستحکم ۱۳۳۵ قرار گیرد.

تحلیل اونس در تایم هفتگی

در حال حاضر در تایم فریم هفتگی قیمت در محدوده خط روند بلند مدت نزولی در حال نوسان است، و محدوده خط روند سطح قیمتی ۱۳۴۵ محسوب می شود. و در صورتی که بتواند در هفته جاری به بالای این سطح نفوذ کند مجدد می توان به سقف قیمت هفته گذشته دست پیدا کند.و تا می توان گفت تا زمانی که قیمت در تایم هفتگی در زیر مقاومت ۱۳۴۵ قرار دارد روند کوتاه مدت نزولی و اصلاح قیمت خواهد بود.شایان ذکر است که الگوی پوشایی نزولی در تایم هفتگی ایجاد شده است که پتانسیل صعودی قیمت را کاهش داده است اما مهم شکست سطوح است که روند درست را مشخص می کند.

برای تحلیل فوق سناریو های مختلفی مطرح می شود:

سناریو افزایشی

در سناریو افزایشی با توجه به شکست سطح مقاومتی ۱۳۴۵ اهداف اولیه سطوح قیمتی ۱۳۵۸ ۱۳۷۵ پیش بینی می شود. و تا سطح ۱۳۷۵ بیانگر تکمیل و قدرت دادن به سناریو افزایشی است و با شکست سطح مقاومتی ۱۳۷۵ فعال خواهد شد و اهداف این سناریو ۱۳۹۰ - ۱۴۳۳ پیش بینی می شود.

اما با توجه به سناریو افزایشی در صورتی که از شکست ۱۳۷۵ ناکام بماند تبدیل به سناریو اصلاحی می شود و با شکست مجدد ۱۳۵۸ به سمت پایین به سمت سطح قیمتی ۱۳۴۵ به عنوان پولبک احتمالی خط روند نزولی بلند مدت پیش می رود.

سناریو کاهشی

در سناریو کاهشی می تواند به دو حالت حرکت کند. سناریوی که در اوایل هفته به زیر ۱۳۳۵ نفوذ کند یا اینکه بعد از لمس سقف قیمتی ۱۳۷۵ تبدیل به سناریو اصلاحی و مقاومتی شود وبعد از شکست مجدد ۱۳۴۵ و با تاییده شکست سطح حمایتی ۱۳۳۵ وارد روند نزولی کوتاه مدت شود.که اهداف سناریو کاهشی محدوده قیمتی ۱۳۱۵ تا ۱۳۰۰ پیش بینی می شود.

تحلیل در تایم ۴ ساعته

درتایم چهارساعته در پایان بازار کندل قدرتمند صعودی شکل گرفت که این کندل توانست سطح مقاومتی ۱۳۳۵ را بشکند و درحال حاضر بالای این سطح بسته شده است اما آنچه که دیده می شود شکست خوب سطح ۱۳۳۵ است که این سطح مجدد به حمایت مستحکم قیمت تبدیل شد و در صورتی که مجدد در اوایل این هفته به زیر این سطح نفوذ کند می تواند به روند نزولی خود در کوتاه مدت ادامه دهد. در ادامه با سناریوهای در کوتاه مدت همراه شما هستیم.

سناریو افزایشی

با توجه به شکست خوب قیمت در سطح قیمتی ۱۳۳۵ با توجه به اینکه همچنان قیمت تثبیت نشده است،و با تثبیت قیمتی و شکست سطح مقاومتی ۱۳۴۷ می توان به قدرت حمایت این سطح پی برد که در صورت شکست سطح ۱۳۴۷ اهداف ۱۳۵۳ - ۱۳۶۰ - ۱۳۶۶ و ۱۳۷۵ می تواند اهداف سناریو افزایشی در کوتاه مدت باشد اما با شکست ۱۳۷۵ اهداف سناریو افزایشی در تایم هفتگی که در بالا ذکر شد رویت شود.

سناریو مقاومتی

چنانچه سطح مستحکم قیمتی ۱۳۴۷ مقاومت کند و با شکست ۱۳۳۵ احتمال کاهش قیمت تا محدوده۱۳۲۷ - ۱۳۲۰ - ۱۳۱۵ پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی

سناریو کاهشی با شکست ۱۳۱۵ و با تاییده شکست ۱۳۰۰ فعال می شود و این شکست می تواند منجر به کاهش قیمت تا محدوده ۱۲۸۸ و ۱۲۷۸ شود، اما در ادامه نیاز به پتانسیل بیشتری برای ادامه کاهش قیمت دارد.


منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها