• ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر: 3821
5376.jpg

در این گزارش، اونس جهانی طلا از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از انتشار آمار اشتغال بسیار ضعیف آمریکا در روز پنجشنبه، قیمت جهانی طلا مجددا با افزایش روبرو شد و از محدوده ۱۲۱۰ با ۳۴ دلار افزایش به ۱۲۴۴ رسید. افزایش قیمت اونس با خوشبینی سرمایه گذاران روبرو شده است و اعتقاد کلی بر این است که با این آمار ضعیف اشتغال، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده بسیار کم خواهد بود. البته همچنان همه نگاه ها به سخنرانی خانم یلن رئیس فدرال رزرو در روز دوشنبه هفته جاری دوخته شده است.

تایم هفتگی

در تایم فریم بلند مدت هفتگی نشانه از نزول قیمت دیده نمیشود. در واقع پس از شکسته شدن خط روند نزولی بلند مدت، قیمت هر بار که به این خط نزدیک شده است، واکنش های صعودی از خود نشان داده. البته از حمایت پرقدرت محدوده ۱۲۰۰-۱۱۹۰ نیز نباید غافل شویم (منطقه سبز رنگ). این منطقه یک محدوده Flip می باشد که هر بار قیمت با آن برخورد کرده، با افزایش روبره شده است.

تایم روزانه

در تایم فریم روزانه وضعیت واضح تر می باشد. منطقه حمایتی ۱۲۰۵-۱۱۹۷ به خوبی قیمت را از نزول بیشتر در امان نگه داشته است. اما هنوز برای اینکه بگوییم روند قیمت کاملا صعودی شده، مقداری زود است. برای اینکه قیمت بتواند وارد تمایلات صعودی خود را بیشتر نشان دهد، باید منطقه پرقدرت ۱۲۶۰ را بشکند. در این حالت میتوانیم با اطمینان بیشتری روند را صعودی اعلام کنیم. اما شکست این سطح به همین آسانی نخواهد بود. چون ۱۲۶۰ هم یک منطقه Flip بوده و هم مقاومت خط روند صعودی شکسته شده را در خود دارد.

البته یک سطح مینوری مقاومتی روی ۱۲۴۴ نیز وجود دارد که باید مراقب آن نیز باشیم اما مسلما به اندازه ۱۲۶۰ اعتبار ندارد.

در صورتی که قیمت به سطح ۱۲۶۰ رسیده و شکست نزولی در تایم هایی مثل ۱ یا ۴ ساعته ایجاد کند، هدف بعدی قیمت همین سطح ۱۲۰۰ دلار خواهد بود. در غیر اینصورت باید منتظر حرکت قیمت به سمت اهداف ۱۲۸۰ و ۱۳۰۰ باشیم.

منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها