• ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 3925
5255.jpg

تازه ترین تحلیل ها نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با وجود این که تمایل بیشتری به روند صعودی دارد، اما دو سناریوی متفاوت برای آن پیش بینی شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در تحلیل قبلی بر چند سطح کلیدی اشاره شد و روند را صعودی پیش بینی کرده بودیم و در حال حاضر قیمت با روند صعودی خود را به بالای ۱۲۶۳ رسانده است، و در واقع قیمت جایی قرار دارد که احتمال رشد بیشتر پیش بینی می شود،اما در شرایطی که به زیر ۱۲۵۷ نفوذ نکند.

در اواسط هفته جاری، چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۵ سخنرانی یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا خواهد بود. که تاثیر زیادی بر اونس طلا دارد، پیش بینی ما این است که دو سطح ۱۲۵۷ یا ۱۲۷۸ در عین سخنرانی شکسته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال اونس در تایم ۴ ساعته

قیمت از الگوی مثلث پهن شونده خارج شده است و به سطح مستحکم مقاومتی ۱۲۸۰ برخورد کرده است، این سطح می تواند سطح مقاومتی پیش روی قیمت در هفته جاری باشد، اما سناریو های وجود دارد که احتمال شکست این سطح و سطوح ۱۲۶۳ و ۱۲۵۷ در پایان هفته پیش بینی می شود.

سناریو مقاومتی و حمایتی

این سناریو مبنی بر این است که در شروع بازار با مقاومت ۱۲۷۸ روبرو شود و قیمت با شکست سطح ۱۲۷۰ به سمت خط روند و سطح حمایتی ۱۲۵۷ پیش خواهد رفت و انتظار می رود به خط روند نزولی شکسته شده پولبک ایجاد کند و در ادامه با سناریوی مبنی بر حمایت قیمت بتواند در اواخر هفته به سمت سطح مقاومتی ۱۲۷۸ پیش برود.

سناریو افزایشی

این سناریو نیازمند سناریو مقاومتی و حمایتی است و چنانچه طبق سناریو عمل کند شروع سناریو افزایشی با شکست سطح مقاومتی ۱۲۸۷ آغاز شده و اهداف این سناریو ۱۲۸۸ - ۱۲۹۵ - ۱۳۰۳.۶۰ پیش بینی می شود.

نکته: هیچ چیز غیر ممکن نخواهد بود! احتمال شکست سطح مقاومتی ۱۲۸۰ در شروع بازار دور از انتظار نیست!

سناریو کاهشی:

آما سناریو کاهشی با نامعتبر شدن سناریو افزایشی رخ خواهد داد که دارای دو حالت است.

حالت اول:

چنانچه بعد از سناریو مقاومتی به سطح ۱۲۵۷ برسد و با حمایت روبرو نشود، با شکست این سطح و تثبیت قیمتی زیر ۱۲۶۳ احتمال کاهش بیشتر پیش بینی می شود و اهداف این سناریو ۱۲۵۳ و ۱۲۴۸ در مرحله اول و با شکست ۱۲۴۸ احتمال کاهش بیشتر پیش بینی میشود.

حالت دوم:

چنانچه بعد از کاهش تا ۱۲۵۷ مجدد به سمت ۱۲۸۰ حرکت کند و باز هم با مقاومت روبرو شود و با کاهش تا سطح ۱۲۵۷ با شکست این سطح به سناریو کاهشی تبدیل خواهد شد.


منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها