• ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 5908
image_2016-09-18_10-48-10.png

روند جهانی اونس طلا در این گزارش از لحاظ فاندامنتال و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

الف ) فاندامنتال

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بررسی دو جلسه قبلی فدرال رزرو یعنی نشست های ۲۷ July و ۱۵ June موارد زیر را نشان می دهد :

نشست ۲۷ july: اونس در لحظه خبر معادل ۱۳۲۷ دلار بود با اعلام عدم تغییر نرخ بهره تا ۱۳۲۰ نزول کرد و بلافاصله با حمایت تا ۱۳۳۲ افزایش یافت و در کندل بعدی به عدد ۱۳۴۲ رسید نکته شایان توجه اینکه در این نشست کنفرانس مطبوعاتی برگزار نشد .

نشست ۱۵ june: اونس در لحظه خبر در حوالی ۱۲۸۶ نوسان می کرد با اعلام عدم تغییر و سخنرانی خانم یلن نوسانات شدید بین ۱۲۸۶ تا ۱۲۹۶ نوسان می کرد روز بعد اونس برای اولین بار موفق شد عدد ۱۳۰۰ را بشکند و تا ۱۳۰۹ افزایش یافت ، همزمان با اخبار brexit دو روز بعد اونس تا ۱۲۷۸ کاهش یافت تا منتظر همه پرسی بریتانیا شود و در روز همه پرسی brexit در عدد ۱۳۳۷ بسته شد ( ریزش شدید از ۱۳۵۸ )

نشست هفته جاری ۲۱ sep: روز دوشنبه بازار های توکیو تعطیل است بنابراین تا شروع بازار لندن نمی توان انتظار تغییر زیادی داشت ، در روز سه شنبه هم مهمترین خبر آمار مجوز های ساختمانی آمریکا است و خبر تاثیر گذار دیگری نداریم و نهایتا به روز موعود که همه سرمایه گذاران به آن چشم دوخته اند می رسیم ... یعنی چهارشنبه که برخلاف جلسه قبلی با کنفرانس مطبوعاتی همراه خواهد بود در این رابطه نکات زیر حائز اهمیت است :

  • به جز جلسه چهارشنبه تا پایان سال ۲ جلسه دیگر وجود دارد ۲ Nov و ۱۴ DEC

  • انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه Nov ۸ برگزار می شود.

  • سال گذشته اعلام افزایش نرخ بهره در جلسه ۱۶ DEC صورت پذیرفت .

  • سابقه تاریخی نشان می دهد که وقتی فدرال رزرو اقدام به افزایش ( یا کاهش ) نرخ بهره می کند آن را تدریجا انجام می دهد و به طور مستمر، بنابراین اگر فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد باید حداقل برای ۲ بار شرایط اقتصاد را مهیا ببیند .

  • آمارهای اقتصادی آمریکا اگرچه مجموعا خوب است اما هنوز نتوانسته به ثبات دست یابد و این نکته ای است که خانم یلن همیشه خواهان آن بوده است .

  • موضوع خروج انگلستان نیز هنوز باقی است .

  • با توجه به موارد فوق افزایش نرخ بهره در جلسه این هفته کمی بعید بنظرمی رسد و نزدیکی انتخابات هم بیش از آن که دلیل موجهی ( به لحاظ سیاسی ) باشد می تواند دلیلی برای حفظ ثبات اقتصادی باشد و شاید خانم یلن دموکرات و تابع نظرات کینز کماکان به پایین نگه داشتن نرخ بهره اصرار بورزد .

  • تنها مطلب غیر قابل پبش بینی لحن و کلمات خانم یلن است که درجلسه مطرح خواهد کرد و اینکه سرمایه گذران احساس کنند احتمال افزایش در ۲ جلسه باقی مانده تا پایان سال ۲۰۱۶ چقدر است ؟

ب) تکنیکال

وقتی به نمودار روزانه نگاه می کنیم روند صعودی که طی ۲۰۰ روز گذشته ایجاد شده است کماکان برقرار است و اونس درست بر روی خط روند صعودی بلند مدت کلوز کرده است لذا محدوده ۱۳۰۶ الی ۱۳۱۰ به عنوان آخرین محدوده حمایتی قبل از ۱۳۰۰ نقش مهمی ایفا می کند ( این محدوده در نزدیکی با فیبوناچی ۲۳.۶% قرار دارد ) که در صورت شکست نزولی ، ورود به کانال ۱۲۰۰ قوت می گیرد و در صورت حمایت افزایش می یابد ومی تواند مجدد خود را به محدوده ۱۳۴۰ و بالاتر برساند .

با این همه به نظر می رسد نوسانات زیادی در پیش رو باشد که معامله گران اونس و بازار اتی می بایست به آن توجه کنند .

منبع: طلاچارت


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها