• ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر: 8574
تحلیل اونس

در این گزارش، روند جهانی اونس طلا از لحاظ تحلیل تکنیکال و سناریوهای احتمالی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته پیش با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و افزایش امیدواری به بهبود اوضاع اقتصادی امریکا ،طلای جهانی به دنبال رشد قابل ملاحضه شاخص های سهام مانند داوجونز از جذابیت افتاد و افت قابل ملاحظه ای را تا مرز ١١٨٠ دلار تجربه کرد. تعطیلی بازار چین و کاهش تقاضای آسیایی به این افت کمک کرد.پنج شنبه و جمعه شاهدآمارهای اقتصادی متناقضی از امریکا بودیم که نهایتا اونس بالای ١١٩٠ دلار بسته شد. برای هفته بعد منتظر حرکت بیشتر اونس به سمت پایین هستیم البته بصورت زیگزاگی و باشیب ملایم .برنامه های جدید تسهیلی ترامپ، سخنرانی های این هفته وو سیاست خارجی وی در این هفته میتواند منجر به فشار بیشتر روی اونس گردد و اثر بازگشایی بازار چین و تقاضای آسیایی را خنثی کند.

تحلیل تکنیکال اونس طلا در هفته جاری

در تایم چهار ساعته اونس طلا قیمت در دامنه ۱۲۲۰ تا ۱۱۸۰ طی هفته گذشته در نوسان بوده است، و با قیمت ۱۱۹۱ در پایان بازار جهانی بسته شده، اما برای هفته جاری انتظار افزایش قیمت تا مرز ۱۲۱۰ و بعد از آن احتمال کاهش مجدد به دامنه ۱۱۸۰ و یا حتی ۱۱۷۰ در صورت عدم شکست ۱۲۲۰ وجود دارد.

سناریوهای احتمال اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: به نظر می رسد فعلا با توجه به کاهش قیمت در صورت عدم شکست ۱۲۲۰ احتمال افزایش قیمت وجود نداشته باشد، اما به هرحال سناریو افزایشی با شکست ۱۲۲۰ قوت می گیرد و اهداف این سناریو به ترتیب: ۱۲۳۲ - ۱۲۴۱ و ۱۲۵۰ است که برگشت از هر سه مقاومت امکان پذیر است.

سناریو اصلاحی: در حال حاضر وضعیت فعلی انتظار اصلاح قیمت به ترتیب سطوح ۱۱۹۲ - ۱۱۹۸ - ۱۲۰۹ وجود دارد و با عدم شکست ۱۲۲۰ می تواند مجدد به اهداف ۱۱۸۰ - ۱۱۷۰ در مرحله اول کاهش پیدا کند.

سناریو برگشتی: چنانچه کاهش قیمت تا دامنه قیمتی ۱۱۷۰ صورت گیرد، عدم شکست نزولی در ۱۱۷۰ احتمال افزایش قیمت به اهداف ۱۱۸۰ - ۱۱۹۲ - ۱۱۹۸ وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت با شکست نزولی ۱۱۷۰ مواجه شود احتمال کاهش قیمت به دامنه ۱۱۶۲ - ۱۱۵۰ - ۱۱۴۵ وجود دارد.


منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها