• ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 6294
عکس

در هفته اخیر شاهد افت چشم گیر بهای اونس طلا بودیم که با توجه به این روند نزولی طلای آبشده، سکه نقدی و آتی سکه با کاهش شارپی مواجه بودند و در حال حاضر نیز احتمال کاهش قیمت در روز جاری پیش بینی می شود و در ادامه می تواند برای اصلاح قیمت اقدام کند.

تحلیل آبشده طلا

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه به کاهش چشمگیری که داشته است، و گذر از سطح های حمایتی مستحکم پیش رو، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد، و در حال حاضر در ریز مقاومت کلیدی ۴۷۸۰۰۰ قرار گرفته است که احتمال اصلاح و برگشت قیمت از این سطح پیش بینی می شود.سطح های کلیدی بعدی سطح محدوده حمایتی ۴۶۵۰۰۰ - ۴۶۲۰۰۰ و ۴۵۳۰۰۰ - ۴۴۵۰۰۰ است که اهداف کاهشی می تواند این دو لایه حمایتی باشد.

سناریوهای که مطرح است شامل:

سناریو افزایشی

در این سناریو فعلا دور از انتظار است که فعلا رخ دهد، چرا که با توجه به کاهشی که داشته است و وضعیت اونس طلا فعلا سناریو کاهشی محتمل تر است، اما ضروری است که سناریو افزایشی با شکست ۴۹۰۰۰۰ رخ می دهد که اهداف آن شامل: ۴۹۵۰۰۰ و ۴۹۷۰۰۰ است.

سناریو کاهشی

با توجه به کلوز کندل قدرتمند چند روز اخیر در صورتی که قیمت به بالای ۴۷۸۰۰۰ نفوذ نکند، اهداف ۴۷۱۰۰۰ و ۴۶۵۰۰۰ پیش روی قیمت است و انتظار حمایت بر روی اهداف پیش بینی می شود و از دست رفتن حمایت ۴۶۵۰۰۰ منجر به کاهش تا ۴۶۳۰۰۰ و در ادامه ۴۵۳۰۰۰ - ۴۴۵۰۰۰ می شود.

سناریو اصلاحی

حالت اول:با توجه به این که کاهش زیادی داشته است، انتظار اصلاح قیمت با تاییدیه شکست ۴۷۸۰۰۰ به اهداف ۴۸۲۵۰۰ - ۴۸۷۰۰۰ - ۴۹۰۰۰۰ پیش روی قیمت است.

حالت دوم: چنانچه به کاهش خود ادامه دهد با رسید به لایه حمایتی ۴۶۵۰۰۰ - ۴۶۳۰۰۰ باید منتظر تاییدیه حمایت این لایه باشیم که مجدد می تواند تا دامنه ۴۷۸۰۰۰ اصلاح خود را ایجاد کند.


تحلیل سکه نقدی

در تایم روزانه با توجه به سطح حمایتی ۱۰۸۰۰۰۰ می توان تصمیم های خوبی گرفت، که با شکست و عدم شکست این سطح برای معامله اقدام نمود، و شکست این سطح منجر به ادامه کاهش تا محدوده ۱۰۵۱۰۰۰ و عدم شکست این سطح اصلاح قیمت تا محدوده ۱۱۰۰۰۰۰ پیش بینی می شود.

سناریو افزایشی

درحال حاضر نمی تواند این سناریو به چشم بیاید مگر این که اونس طلا بتواند خود را به بالای ۱۳۰۰ برساند.اما در صورت شکست ۱۱۰۸۰۰۰ اهداف آن شامل: ۱۱۱۳۰۰۰ - ۱۱۱۸۰۰۰ و ۱۱۲۰۰۰۰ خواهد بود.

سناریو کاهشی

با توجه به سطح حمایتی ۱۰۸۰۰۰۰ و شکست این سطح می تواند اهداف نزولی خوبی داشته باشد که اهداف شامل: ۱۰۶۸۰۰۰ و لایه حمایتی ۱۰۵۲۰۰۰ تا ۱۰۴۳۰۰۰ است که هدف نهایی از شکست این سطح فعلا لایه حمایتی است.

سناریو اصلاحی

حالت اول: عدم شکست سطح ۱۰۸۰۰۰۰ و حمایت قیمت و با شکست ۱۰۹۰۰۰۰ تایید می شود و تا دامنه ۱۱۰۰۰۰۰ احتمال رشد قیمت پیش بینی می شود.

حالت دوم: در صورت شکست ۱۰۸۰۰۰۰ و کاهش تا لایه حمایتی ۱۰۶۵۰۰۰ با تاییده شکل گیری الگوی قیمتی و شکست صعودی احتمال برگشت تا ۱۰۸۰۰۰۰ مجدد پیش بینی می شود.

تحلیل آتی سکه تحویل اردیبهشت ۹۶

در تایم ۴ ساعته اتی سکه شاهد شکل گیری قیمت در روندی خنثی هستیم که در میان مدت در بازه قیمتی ۱۱۸۳۰۰۰ تا ۱۱۵۸۰۰۰ در حال نوسان بوده است،در حال حاضر با سطح های حمایتی برخورد کرده است.

سناریو افزایشی: درحال حاضر باید دید قیمت حمایت می شود یا خیر و در صورت اصلاح قیمت تا دامنه ۱۱۷۳۵۰۰۰، شکست این سطح تبدیل به سناریو افزایشی می شود و اهداف آن ۱۱۷۵۰۰۰ - ۱۱۸۰۰۰۰ و ۱۱۸۳۰۰۰ خواهد بود.

سناریو کاهشی: در صورت از دست رفتن حمایت ۱۱۵۶۰۰۰ و تثبیت قیمتی در این سطح احتمال کاهش قیمت به اهداف ۱۱۵۳۰۰۰ - ۱۱۴۸۰۰۰ و ۱۱۴۵۰۰۰ خواهد بود. و شکست کف قیمتی این سررسید که ۱۱۴۵۰۰۰ بوده است منجر به کاهش بیشتر قیمت خواهد شد.

سناریو حمایتی: شایان ذکر است که در دامنه ای که در حال حاضر قیمت در آن قرار دارد و حمایت می شود و شکست صعودی در قیمت تاییدیه این حمایت است که اهداف میانی در روند خنثی شامل ۱۱۶۵۰۰۰ ۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۷۳۵۰۰ است.


منبع: طلا چارت


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها