• ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
  • کد خبر: 4093
تحلیل اونس

اونس همه را سردرگم کرده است و وضعیت کاملا نامشخصی در پیش دارد. همه چشم به آینده نزدیک و تحولات پیش رو دارند.

چشم انداز

اگر بخواهیم از منظر بنیادی و عوامل تاثیر گذار بر اونس به قضیه نگاه کنیم، مسئله خروج یا ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا مهمترین مسئله ای می باشد که همگان در انتظار مشخص شدن آن می باشند. به نظر میرسد که موافق ماندن در اتحادیه اروپا بیشتر از مخالفان باشند.

اگر بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند، به احتمال زیاد اونس با نزول پرقدرتی روبرو خواهد شد. چون از منظر تکنیکالی نیز اونس در محدوده مقاومتی پرقدرتی قرار دارد. اما در صورتی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، تب و تاب شدیدی در بازارهای جهانی ایجاد خواهد شد. حتی اگر تبعات آن بلندمدت نباشد (که بسیار بعید است)، نوسانات صعودی پرقدرتی در کوتاه مدت صورت خواهد گرفت.

بنابراین این هفته میتواند هفته بسیار خطرناکی برای معامله گران در هر بازار باشد. چون بریتانیا و وضعیت اقتصادی آن برای کل دنیا حائز اهمیت می باشد.

تحلیل تکنیکال اونس

تحلیل در بلند مدت (تایم ماهانه)

در تایم ماهانه کانال نزولی قرار دارد که شروع کانالیزه از سال ۲۰۰۳ تا به حال ادامه داشته است، اما این در حال حاضر قیمت در تلاش شکست سقف کانالیزه است،اما همچنان تایید نشده است، پیش بینی ما این است که کندل ماهانه ۱۰ روز دیگر بسته خواهد شد و در صورتی که این کندل بالای ۱۲۹۵ بسته شود تاییدیه ای منبی بر شکست سقف کانال است اما اگر به زیر سطح ۱۲۸۰ بسته شود میتوان گفت همچنان پتانسیل کافی برای شکست را ندارد. و در صورتی که به زیر ۱۲۰۰ نفوذ کند از شکست کانال ناکام می ماند.

سناریو افزایشی:

در صورتی که با تاییدیه شکست سقف کانال روبرو شود احتمال رشد در سطوح های مقاومتی ۱۳۰۶ - ۱۳۲۰ - ۱۳۴۵ است و مقاومت خط روند نزولی می تواند هدف اصلی باشد.

سناریو کاهشی:

اما در صورتی که کندل به زیر ۱۲۸۰ بسته شود به معنای نداشتن پتانسیل کافی برای شکست سقف کانال محسوب می شود، و احتمال نوسان در سقف کانال و کاهش چشم گیر قیمت تا محدوده حمایتی ۱۲۰۰ پیش بینی می شود.

 

تحلیل اونس تایم ماهانه

 

تحلیل اونس در میان مدت (تایم فریم هفتگی)

در تایم هفتگی در کانالیزه قیمتی خارج شده است که حتی به دلیل پتانسیل مثبتی که داشته، به سطح سقف کانالیزه پولبک ایجاد نشده است، اما در حال حاضر به سطح مقاومتی بسیار قوی برخورد کرده است که دامنه این مقاومت بین ۱۳۳۵ تا ۱۳۰۰ دیده می شود، چنانچه بتواند از دامنه مقاومت به سمت بالا گذر کند، شاهد قدرت روند صعودی خواهیم بود و می تواند تا دامنه قیمتی ۱۴۰۰تا ۱۴۵۰ در مرحله اول رشد کند.

اما در صورت مقاومت و گذر نکردن از دامنه و در بین ۱۳۰۰ تا ۱۲۰۰ نوسان می دهد و چنانچه بتواند از لایه حمایتی خود که در دامنه قیمتی ۱۲۰۰ تا ۱۱۸۰ است گذر کند می تواند در مرحله اول تا سطح حمایتی ۱۱۴۰ - ۱۱۰۰ کاهش به دنبال داشته باشد.

 

تحلیل اونس در تایم هفتگی

در پایان تحلیلی در تایم روزانه و ۴ ساعته ارائه می شود که ادامه تحلیل قبلی در هفته اخیر است.

تحلیل در کوتاه مدت (تایم روزانه و ۴ ساعته)

در تایم روزانه قیمت در حال نوسان در دامنه قیمت ۱۳۲۰ تا ۱۱۹۰ است و در الگوی قیمتی مثلث پهن شونده قرار دارد، اگر در این باور باشیم که همچنان قصد نوسان در الگو را دارد، در حال حاضر برای رسیدن به سقف مثلث در حال تلاش است که سقف قیمتی ۱۳۲۵ محسوب می شود.و بعد از برخورد احتمال میرود که به سطح کف کانال ۱۱۹۰ برخورد کند، اما هیچ چیز غیر ممکن نیست و در صورت شکست سطح قیمتی یا سقف مثلث، قیمت خود را از مثلث خارج می کند و احتمال رشد بیشتر پیش بینی می شود.

 

تحلیل اونس تایم روزانه

 

تحلیل در تایم ۴ ساعته

در تایم ۴ ساعته همچنان لایه های حمایتی در حال خودنمایی هستند و هنوز شکسته نشده است، طبق پیش بینی ما قیمت تا مرز لایه آخر که سطح ۱۲۷۸ است نفوذ کرد اما در همان روز با حمایت قوی به بالای ۱۲۹۵ رشد کرد. چنانچه قیمت به زیر ۱۲۷۸ نفوذ کند باید به کاهش قیمت چشم دوخت در این صورت مقاومت های ۱۳۰۳ - ۱۳۱۵ - ۱۳۲۷ و سقف الگوی مثلث می تواند بخورد کند.

اهداف شکست سطح حمایتی ۱۲۷۸ می تواند حمایت های ۱۲۶۳ - ۱۲۴۳ - ۱۲۲۰ - ۱۲۰۰ و کف الگو که محدوده قیمتی ۱۱۹۰ است دست پیدا کند.

 

تحلیل اونس تایم ۴ ساعته

 

اما در پایان تحلیل های فوق باید گفت همه چیز می تواند بستگی به وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا داشته باشد.

منبع: طلاچارت

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها