تحلیل سکه

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی دلار، آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

تحلیل آبشده طلا هفته جاری

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نمودار قیمتی آبشده طلا وضعیت با پتانسیل مثبت رو برو است دامنه قیمتی ۵۰۰۰۰۰ تا ۵۰۴۰۰۰ که دامنه عرضه بوده شکسته شده و تبدیل به تقاضا شده است تا زمانی که زیر ۵۰۰۰۰۰ پایدار نباشد می تواند در میان مدت مورد تقاضا قرار گیرد واحتمال افزایش به سمت ۵۰۸۰۰۰ و تا ۵۲۰۰۰۰ وجود داشته باشد.

شکست نزولی در دامنه ۵۰۰۰۰۰ تا  ۴۹۸۰۰۰ منجر به کاهش قیمت به سمت ۴۹۶۰۰۰ -۴۹۲۰۰۰ تا ۴۹۰۰۰۰ می گردد و در آن دامنه در صورتی که توانایی شکست نزولی در ۴۸۷۰۰۰ را نداشته باشد مورد تقاضا صورت می گیرد و اهداف میتواند تا دامنه ۵۰۰۰۰۰ و ۵۰۸۰۰۰ باشد.

در کل دیده می شود در کوتاه مدت به این چند حالت خواهد بود و در میان مدت صعودی تا دامنه ۵۱۸۰۰۰ و در بلند مدت در صورت گذر از ۵۲۰۰۰۰ اهداف ۵۳۵۰۰۰ - ۵۵۰۰۰۰  می باشد.که  در صورت عدم شکست نزولی ۴۸۰۰۰۰اتفاق می افتد.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار قیمتی سکه نقدی حرکت شارپی در پایان سال اخیر ایجاد شده که سطح قیمتی ۴ ساله خود را لمس کرد و بالاترین قیمت سال اخیر ۱۲۳۳۰۰۰ بوده است، و فعلا در دامنه ۱۲۰۰۰۰۰ درحال نوسان است، و همچنان پتانسیل مثبت همانند آبشده طلا وجود دارد. و فعلا نشانه ای از کاهش  اصلی و کاهش حباب قیمتی دیده نمی شود.

اما تا زمانی که قیمت زیر ۱۲۲۵۰۰۰ باشد در میان مدت احتمال کاهش به سمت ۱۱۶۰۰۰۰ وجود دارد اما باز هم شکست و کاهش اصلی تلقی نمی شود و مستلزم کاهش بیشتر و شکست حمایت ۱۱۵۰۰۰۰ برای کاهش اصلی است.و افزایش قیمت نیازمند پایداری بالای سطح قیمتی ۱۲۲۵۰۰۰ است و چنانچه ایجاد شود افزایش قیمت به سمت ۱۲۳۳۰۰۰ -۱۲۴۵۰۰۰ و ۱۲۶۵۰۰۰ وجود دارد.

در کوتاه مدت سناریو افزایشی و کاهشی بین ۱۲۲۵۰۰۰ تا ۱۱۸۰۰۰۰ است که در صورت رویت و شکست سطوح اهداف مشخصی را داراست.

سناریوهای احتمالی در کوتاه مدت

سناریو افزایشی: شکست سطح مقاومتی ۱۲۱۰۰۰۰ احتمال افزایش به سمت ۱۲۱۵۰۰۰ - ۱۲۲۰۰۰۰ - ۱۲۲۵۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: عدم شکست مقاومت ۱۲۱۰۰۰۰ و پایداری زیر آن احتمال کاهش به سمت ۱۲۰۰۰۰۰ - ۱۱۹۵۰۰۰ وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: رویت اهداف سناریو افزایشی با عدم شکست سطح قیمتی ۱۲۲۵۰۰۰ احتمال برگشت به سمت ۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰ وجود دارد.

حالت دوم: رویت اهداف سناریو کاهشی با عدم شکست ۱۱۸۵۰۰۰ احتمال برگشت به سمت ۱۱۹۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۱۰۰۰۰ وجود دارد.

منبع طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها