طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به تحلیل تکنیکال آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

چشم انداز

طی هفته گذشته با کاهش بیشتر اونس شاهد کاهش قیمت طلا  در بازار داخلی بودیم که این کاهش تا دامنه ترازهای قیمتی اشاره شده در تحلیل ادامه داشت، به طوری که سکه نقدی تا ۱۱۹۲۰۰۰ و آبشده نقدی تا ۴۸۸۰۰۰ کاهش پیدا کردند و بعد از رویت دامنه تراز قیمتی مجدد مورد تقاضا قرار گرفت، همچنین افزایش سکه نقدی تا ۱۲۱۲۰۰۰ و آبشده طلا تا ۴۹۴۰۰۰ ادامه داشت.

تحلیل تکنیکال

تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

در نمودار قیمتی آبشده طلا قیمت در محدوده تراز قیمتی قرار گرفته است و تا ۴۸۸۰۰۰ کاهش داشته است و همچنان لایه حمایتی و تقاضا وجود دارد و در صورت شکست صعودی در منطقه ۴۹۶۰۰۰ احتمال افزایش به سمت ۵۰۰۰۰۰ وجود دارد و دیده می شود پایداری قیمت در بالای ۴۹۲۰۰۰ این سناریو را شکل می دهد .

از سویی شکست صعودی در ۵۰۰۰۰۰ و پایداری یک روزه قیمت در بالای آن احتمال رشد بیشتر به سمت ۵۰۴۰۰۰ الی ۵۱۰۰۰۰ وجود دارد، اما عدم پایداری می تواند منجر به کاهش به سمت ۴۸۶۰۰۰ شود و شکست سطح کلیدی ۴۸۶۰۰۰ قیمت به سمت ۴۸۰۰۰۰ و ۴۷۶۰۰۰  حرکت می کند .

رویت دامنه عرضه شکل گرفته در دامنه ۵۰۴۰۰۰ تا ۵۱۰۰۰۰ احتمال برگشت قیمت با عدم شکست ۵۰۵۰۰۰ وجود دارد و اهداف شامل ۵۰۰۰۰۰ - ۴۹۶۰۰۰ - ۴۹۰۰۰۰ است.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار قیمتی سکه نقدی قیمت با رویت دامنه تراز قیمتی با تقاضا شدیدی روبرو شد و حتی از آبشده طلا پیشروی بیشتری داشته است و با رویت دامنه ۱۱۹۰۰۰۰ با رشد ۲۱ هزارتومانی در هفته گذشته مواجه بود و فعلا دیده می شود که دامنه ۱۲۰۵۰۰۰ حمایت فعلی و ۱۲۲۰۰۰۰ مقاومتت فعلی آن است و رویت مجدد ۱۲۰۵۰۰۰ با عدم شکست آن احتمال رشد به سمت مقاومت ۱۲۲۰۰۰۰ موجود دارد و اهداف میانی شامل ۱۲۱۲۰۰۰ تا ۱۲۱۷۰۰۰ است.

و اما شکست نزولی ۱۲۰۵۰۰۰ احتمال کاهش قیمت به سمت ۱۲۰۰۰۰۰ و کف قیمتی هفته پیش وجود دارد.

در صورتی که قیمت در دامنه ۱۲۱۷۰۰۰ تا ۱۲۲۰۰۰۰ قرار بگیرد احتمال برگشت قیمت در صورت عدم شکست ۱۲۲۱۰۰۰ وجود دارد و اهداف این سناریو برگشتی شامل ۱۲۱۲۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰ است.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها