قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۲۵ هزار و ۵۰۶ قرارداد به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان در هفته نخست مهر منعقد شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و صندوق طلا از نظر ارزش معاملات رتبه نخست بازار قراردادهای آتی را به دست آورد.

به گزارش کالاخبر ، ۲۵ هزار و ۵۰۶ قرارداد آتی به ارزش ۲۷۶ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۷ مهر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۱۶ هزار و ۶۳۴ قرارداد به ارزش ۱۰۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.

در این مدت همچنین ۷ هزار و ۲۹۷ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۱۶۹ میلیارد و ۱۳۵ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۳۱ شهریور منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد یک هزار و ۲۴۹ قرارداد به ارزش ۴ میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۲۵۸ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۶۸ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۲۹۱ میلیون تومانی بود.

زعفران با سهم ۶۵ درصدی در حجم و ۳۷ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه اول و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۹ درصد و از ارزش ۶۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم دوم و به لحاظ ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

شمش طلا هم سهم ۵ درصدی در حجم و ۲ درصدی در ارزش معاملات داشت.

معامله ۲۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۲۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۲۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها