قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۶۶ هزار و ۷۴ قرارداد به ارزش ۶۳۳ میلیارد تومان در هفته اول آبان منعقد شد که از نظر حجم با رشد ۶ درصدی همراه بود. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات رتبه نخست بازار قراردادهای آتی را به دست آوردند.

به گزارش کالاخبر ، ۶۶ هزار و ۷۴ قرارداد آتی به ارزش ۶۳۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۵ آبان منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۵۳ هزار و ۱۲ قرارداد به ارزش ۳۲۹ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.

در این مدت همچنین ۱۰ هزار و ۵۶۵ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۲۹۲ میلیارد و ۷۰۳ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۵ موعد تحویلی آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۵ آبان منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۲۹۹ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان در ۶ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت و ۳۱ تیر ۱۴۰۳ بود.

نقره هم با انعقاد ۱۶۳ قرارداد به ارزش بیش از ۶۹۹ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی آبان، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۳۵ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۱۵۲ میلیون تومانی برای دو موعد تحویل آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.

زعفران با سهم ۸۰ درصدی در حجم و ۵۲ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم و ارزش در جایگاه اول ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۱۶ درصد و از ارزش ۴۶ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

شمش طلا هم سهم ۴ درصدی در حجم و ۲ درصدی در ارزش معاملات داشت.

معامله ۶۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۶۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۶۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها