قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۵۶ هزار و ۷۷۳ قرارداد به ارزش ۵۰۸ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۳ شهریور منعقد شد که نسبت به دو هفته قبل با رشد ۳۳ درصدی در حجم و ۲۱ درصدی در ارزش همراه بود. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۵۶ هزار و ۷۷۳ قرارداد آتی به ارزش ۵۰۸ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۳ شهریور منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۴۶ هزار و ۷۷۷ قرارداد به ارزش ۲۷۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۸ هزار و ۶۶۶ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۲۳۲ میلیارد و ۱۰۲ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۵ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۳ شهریور منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۶۰۲ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۷۲۸ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۸۳ درصدی در حجم و ۵۳ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم و ارزش در جایگاه اول ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۱۵ درصد و از ارزش ۴۶ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

رشد ۳۳ و ۲۱ درصدی حجم و ارزش قراردادهای آتی/
زعفران، نگین بازار مشتقه بورس کالا

رشد ۳۳ و ۲۱ درصدی حجم و ارزش قراردادهای آتی/
زعفران، نگین بازار مشتقه بورس کالا

رشد ۳۳ و ۲۱ درصدی حجم و ارزش قراردادهای آتی/
زعفران، نگین بازار مشتقه بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها