قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۴۲ هزار و ۶۰۳ قرارداد به ارزش ۴۱۹ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منعقد شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و قرارداد آتی صندوق طلا از نظر ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۴۲ هزار و ۶۰۳ قرارداد آتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۳۰ هزار و ۸۸۰ قرارداد به ارزش ۱۸۸ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۸ هزار و ۳۱۹ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۲۱۸ میلیارد و ۲۲۶ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۶۲۸ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۷۷۶ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۲ درصدی در حجم و ۴۵ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه نخست و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۰ درصد و از ارزش ۵۲ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم جایگاه دوم و از نظر ارزش جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۶ درصد و از ارزش ۲ درصد بود و این دارایی در هر دو بخش سوم شد.

۵۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۵۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۵۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها