قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۲۸ هزار و ۴۴۱ قرارداد به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۱۷ شهریور منعقد شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و صندوق طلا از نظر ارزش معاملات رتبه نخست بازار قراردادهای آتی را به دست آوردند.

به گزارش کالاخبر ، ۲۸ هزار و ۴۴۱ قرارداد آتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۷ شهریور منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۲۰ هزار و ۴۰۸ قرارداد به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۶ هزار و ۹۰۴ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۱۸۲ میلیارد و ۱۳۰ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۷ شهریور منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۸۳۹ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر، ۳۰ آبان و ۲۸ آذر ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۲۹۰ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۲ درصدی در حجم و ۳۸ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه اول و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۴ درصد و از ارزش ۶۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم دوم و به لحاظ ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

معامله ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها