قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۵۵ هزار قرارداد به ارزش ۶۲۳ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۲۰ مرداد منعقد شد که به لحاظ ارزش افزایش ۲۲.۵ درصدی را نسبت به دو هفته قبل شاهد بود. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و قرارداد آتی صندوق طلا از نظر ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۵۵ هزار و ۵۳۳ قرارداد آتی به ارزش ۶۲۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۰ تیر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۴۱ هزار قرارداد به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۲۲ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۳۷۲ میلیارد و ۹۳۳ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۳ مرداد منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۹۶۸ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۵۴۳ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۴ درصدی در حجم و ۳۹ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه اول و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۳ درصد و از ارزش ۶۰ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم جایگاه دوم و از نظر ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۲ درصد و از ارزش یک درصد بود و این دارایی در هر دو بخش سوم شد.

۵۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۵۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۵۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها