قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۶۲ هزار و ۲۵۶ قرارداد به ارزش ۷۱۶ میلیارد تومان در هفته چهارم مهر منعقد شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و قرارداد آتی صندوق طلا از نظر ارزش معاملات رتبه نخست بازار قراردادهای آتی را به دست آوردند.

به گزارش کالاخبر ، ۶۲ هزار و ۲۵۶ قرارداد آتی به ارزش ۷۱۶ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۸ مهر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۴۳ هزار و ۲۳۶ قرارداد به ارزش ۲۶۹ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.

در این مدت همچنین ۱۶ هزار و ۱۱۲ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۴۳۵ میلیارد و ۴۲۶ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۲۸ مهر منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۴۰۶ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان در ۵ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بود.

نقره هم با انعقاد ۴۴۵ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی مهر، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۵۷ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۲۵۴ میلیون تومانی برای دو موعد تحویل آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.

زعفران با سهم ۶۹ درصدی در حجم و ۳۸ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه اول و از نظر ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۶ درصد و از ارزش ۶۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و از نظر ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

شمش طلا هم سهم ۴ درصدی در حجم و یک درصدی در ارزش معاملات داشت.

معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها