بازار مشتقه

در مرداد ماه امسال ۲۵۰ هزار قرارداد آتی و اختیار معامله به ارزش ۲.۲ همت در بازار مشتقه بورس کالا منعقد شد که سهم قراردادهای آتی ۲۴۰ هزار قرارداد و سهم قراردادهای اختیار معامله ۹.۷ هزار قرارداد بود.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران در مرداد امسال از ۲.۲ همت (هزار میلیارد تومان) فراتر رفت و به ۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان رسید. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی و اختیار معامله نیز ۲۴۹ هزار و ۹۰۰ قرارداد بود.

در جریان معاملات مرداد، تعداد ۱۹۰ هزار و ۷۶۸ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۶ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام نخست معاملات را در حجم و دوم را پس از صندوق طلا در ارزش از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۴۱ هزار و ۸۶۴ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ نیز ارزش بیش از یک هزار و ۱۳۱ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه رتبه نخست را در ارزش و دوم را در حجم معاملات ماهانه به دست آورد.

بر این اساس در ۳ سررسید تحویل شهریور، آذر و اسفند امسال نیز ۲ هزار و ۱۳۳ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان برای آن به ثبت رسید.

همچنین در این مدت ۵ هزار و ۴۳۰ قراراد آتی شمش طلا در ۴ سررسید ۲۸ مرداد، ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ با ارزش بیش از ۱۸.۸ میلیارد تومان منعقد شد.

در مرداد ماه همانگونه که گفته شد ۹ هزار و ۷۰۵ قرارداد اختیار معامله و اختیار آتی به ارزش ۳ میلیارد تومان منعقد شد.

۲۴۹ هزار قرارداد آتی و اختیار معامله در بورس کالا منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها