قرارداد آتی

بررسی معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران نشان می دهد ۳۱ هزار و ۳۵۸ قرارداد به ارزش بیش از ۴۲۲ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۹ تیر منعقد شد که نسبت به دو هفته قبل رشد داشت. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا به لحاظ ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستادند.

به گزارش کالاخبر ، ۳۱ هزار و ۳۵۸ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۴۲۲ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۹ تیر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۱۶ هزار و ۶۳۵ قرارداد به ارزش بیش از ۷۴.۵ میلیارد تومان برای ۳ موعد تحویلی تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۲ بود.

از سوی دیگر بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ ارزش متعلق به صندوق طلا با ۱۲ هزار و ۵۶۶ قرارداد به ارزش بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان بود. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۹ تیر منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد یک هزار و ۸۳۵ قرارداد به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۵ تیر، ۱۷ تیر و ۳۱ تیر و ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۳۲۲ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۴۰ درصد و از ارزش ۸۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و از نظر ارزش در جایگاه نخست ایستاد.

زعفران با سهم ۵۳ درصدی در حجم و ۱۸ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه نخست ایستاد اما به لحاظ ارزشی بعد از صندوق طلا در رتبه دوم جای گرفت.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۶ درصد و از ارزش یک درصد بود و این دارایی در هر دو بخش سوم شد.

۳۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۳۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۳۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها