photo_2015-11-24_11-56-11.jpg

مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در ۱۸ بهمن و ۲ اسفند نشان می دهد که اکثر کالاها روندی کاهشی داشته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در صدر افت قیمت های پایه محصولات شیمیایی، بنزن با ۵.۶ درصد کاهش نسبت به دو هفته گذشته قرار دارد، محلول آمونیاک، آروماتیک سنگین و اسیداستیک نیز به ترتیب با افت ۵.۵، ۵.۲ و ۴.۷ درصد کاهش در رده های بعدی افت قیمت قرار دارند.

همچنین دی اتانول آمین، اپوکسی رزین ها و سودکاستیک نیز نسبت به دو هفته گذشته با افت قیمت روبه رو شدند. به این ترتیب دی اتانول آمین ۴.۶، اپوکسی رزین ها ۴.۱ و سودکاستیک نیز ۳.۹ درصد افت قیمت داشتند.

در همین حال استایرن منومر و دی اتیلن گلایکول کمترین افت قیمت را نسبت به دو هفته گذشته داشتند، به طوری که استایرن منومر ۰.۲ و دی اتیلن گلایکول نیز ۰.۵ درصدبرای عرضه های نیمه اول اسفندماه کاهش قیمت داشتند.

همچنین ایزوبوتانول، کربنات های سدیم سنگین و منومر وینیل استات نیز با افت قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند. به این ترتیب منومر وینیل استات از قیمت ۲ هزار و ۸۵۰ تومان به رقم ۲ هزار و ۷۸۰ تومان برای عرضه در نیمه اول اسفندماه رسید. همچنین ایزوبوتانول هم از یک هزار و ۳۹۰ تومان به یک هزار و ۳۷۴ تومان رسید. کربنات سدیم سنگین نیز از رقم ۷۱۲ به ۶۹۹ تومان رسید.

در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی نیز برای نیمه اول اسفندماه دلار با ۱۲۷ تومان کاهش به رقم ۳ هزار و ۴۷۸ تومان رسید.

البته تعداد محدودی از محصولات مانند اوره پریل و گرانول، کربنات سدیم سبک و منواتیلن گلایکول با افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند، به طوری که اوره پریل و گرانول ۲.۶ و ۲ درصد رشد قیمت داشتند. کربنات سدیم سبک ۰.۳ درصد و منواتیلن گلایکول ۱ درصد نسبت به دو هفته قبل رشد قیمت داشتند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها