• ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
  • کد خبر: 6031
image_2016-09-25_13-29-31.png

روند جهانی اونس طلا در این گزارش از لحاظ فاندامنتال و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

الف ) فاندامنتال

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اونس پیش از نشست روز چهارشنبه دقیقا خود را به رقم ۱۳۲۷ یعنی عددی که قبل از نشست ماه جولای بود رساند البته نشست بانک مرکزی ژاپن هم در رسیدن به این عدد بسیار همراهی کرده بود همانطور که بیشتر کارشناسان پیش بینی می کردند نرخ بهره بدون تغییر ماند و اونس به راحتی توانست سطح ۱۳۳۲ را که مقاومت مهمی محسوب می شد پشت سر بگذارد، اما در ادامه به دلیل لحن و همینطور DOT Plot موفق به عبور از ۱۳۴۱ الی ۱۳۴۳ نگردید . واقعیت این است که سرمایه گذاران کمی نامید و سردرگم شدند چون در DOT Plot سال ۲۰۱۵ فدرال رزرو برای ۴ بار افزایش پیش بینی کرده بود اما تاکنون فقط یک بار محقق شده و احتمالا تا پایان سال هم فقط یکبار شانس افزایش وجود دارد از طرفی خانم یلن بر بی تاثیر بودن انتخابات آمریکا بر تصمیم کمیته تاکید داشت و طبق معمول آن را به امار های اقتصادی پیش رو منوط کرد.

در هفته آینده چند خبر بسیار مهم می تواند بر اونس تاثیر گذار باشد در ابتدای هفته آمار فروش خانه های نوساز ( دوشنبه )و آمار مهم اعتماد مصرف کنندگان ( سه شنبه ) اعلام می گردد در روز چهارشنبه آمار مهم تغییرات ارزش سفارشات کارخانه ای آمریکا را داریم و در روز پنج شنبه آمار بسیار مهم GDP فصلی آمریکا اعلام می گردد.

مهم ترین و نادر ترین اتفاق هفته این است که خانم یلن ۲ بار سخنرانی و پرسش و پاسخ دارد که همین برای نوسان اونس کافی است یکبار در روز چهارشنبه قبل از جلسه کمیته مالی نمایندگان کنگره و یکبار در بامداد روز جمعه در جلسه بانکداران ایالت متحده که به نوع خود می تواند اتفاق مهمی باشد.

واقعیت این است که نمی توان پیشبینی از روند امار ها بدست آورد امار GDP آمریکا هم در گزارش قبل کمی دور از انتظار بود و همینطور واکنش سرمایه گذارن به امار ها هم کمی متناقض شده است لذا فقط آمار های خیلی بد می تواند موجب افزایش اونس گردد.

ب) تکنیکال

همانطور که در گزارش قبل اشاره شد روند بلند مدت اونس صعودی است و با توجه به سطوح حمایتی ۱۳۰۶ ، ۱۳۱۵ ، ۱۳۲۶ و مقاومت کلیدی ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۵ که شکسته شده و اکنون در قالب حمایت عمل می کند، موقعیت خود را حفظ کرده است اما به نظر می رسد از قدرت لازم برخوردار نیست برای توضیح بیشتر مطلب اگر به نمودار روزانه توجه کنیم خیلی ساده متوجه یک کندل صعودی قدرتمند ۳۰ دلاری می شویم که سطوح حمایتی فوق را پشت سر گذاشته اما در ۲ روز بعد با ۲ کندل کوچک با سایه های نسبتا بلند مواجه هستیم که به نوعی یک اینساید بار محسوب می گردد و داخل محدوده سبز رنگ گیرافتاده است عبور از این دایره با شکست ۱۳۴۳٫۵ یا ۱۳۳۰ امکان پذیر است که حداقل با ۱ کندل ۴ ساعته که کلوز آن بالا یا پایین محدوده های مذکور ثبت شده باشد ، تایید می گردد.

اگر سناریو صعودی محقق شود ۱۳۵۳ مقاومت مهم بعدی است و اگر سناریو نزولی محقق شود مادامی که بالای ۱۳۱۵ است می تواند مجدد برای صعود پتانسیل بگیرد.

محدوده ۱۳۵۳ تا ۱۳۰۵ منطقه خنثی برای اونس است و شکست این منطقه می تواند تصمیم جدی برای نوسان بدنبال داشته باشد.

در محدوده ۱۳۶۴ و۱۳۵۳ انتظار مقاومت وجود دارد بایستی برای ایجاد نوسانات صعودی و نزولی با تشکیل باکس قیمتی شرایطی فراهم شود.

شایان ذکر است که با شکست ۱۳۳۰ از پتانسیل صعود کاسته می شود.و انتظار کاهش قیمت تا دامنه حمایت های ۱۳۱۵ و ۱۳۰۵ پیش بینی می شود.

منبع: طلاچارت



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها