قرارداد آتی

جزییات معاملات قراردادهای آتی بر پایه دارایی های مختلف شمش طلا، پسته، زعفران نگین، نقره و صندوق طلای لوتوس در بازه دو هفته اخیر از نگاه آماری زیر ذره بین کالاخبر رفته است.

حجم و ارزش معاملات و تعداد موقعیت های باز بازار قراردادهای آتی در دو هفته اخیر مورد بررسی قرار گرفته و در نمودارهای زیر قابل مشاهده است:

نگاهی به جزییات معاملات قراردادهای آتی در دو هفته اخیر

نگاهی به جزییات معاملات قراردادهای آتی در دو هفته اخیر

نگاهی به جزییات معاملات قراردادهای آتی در دو هفته اخیر

تغییرات قابل توجه ایجادشده در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۱۱ آبان نسبت به هفته منتهی به ۴ آبان ماه به تفکیک دارایی پایه در ادامه آمده است.

صندوق طلای لوتوس

  • افزایش حجم کل معاملات از ۱۰۵۶۵ به ۱۳۳۳۵ قرارداد (۲۶ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقوقی از ۱۵ به ۲۱۸ قرارداد (۱۳۵۳ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقوقی از ۱۴ به ۱۳۵ قرارداد (۸۶۴ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقیقی از ۱۰۵۵۰ به ۱۳۱۸۴ قرارداد (۲۵ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقیقی از ۱۰۵۵۱ به ۱۳۲۶۷ قرارداد (۲۶ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش کل معاملات از ۲۹۳ میلیارد تومان به ۳۷۷ میلیارد تومان (۲۹ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقوقی از ۳۹۷ میلیون تومان به ۶.۴ میلیارد تومان (۱۵۱۲ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقوقی از ۲۹۷ میلیون تومان به ۳.۶۶ میلیارد تومان (۱۱۳۲ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقیقی از ۲۹۲ میلیارد تومان به ۳۷۱ میلیارد تومان (۲۷ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقیقی از ۲۹۲ میلیارد تومان به ۳۷۴ میلیارد تومان (۲۸ درصد افزایش)

شمش طلا:

  • افزایش حجم کل معاملات از ۲۲۹۷ به ۲۷۹۰ قرارداد (۲۱ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقوقی از ۲۰۳ به ۳۹۲ قرارداد (۹۳ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقیقی از ۲۰۹۶ به ۲۳۹۸ قرارداد (۱۴ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقیقی از ۱۶۰۸ به ۲۲۸۳ قرارداد (۴۲ درصد افزایش)
  • افزایش تعداد موقعیت‌های باز از ۲۴۵۳۵ به ۲۶۰۵۴ قرارداد (۶ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش کل معاملات از ۹.۴ میلیارد تومان به ۱۱.۶ میلیارد تومان (۲۳ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقوقی از ۸۰۱ میلیون تومان به ۱.۶۱ میلیارد تومان (۱۰۱ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقیقی از ۸.۶ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان (۱۶ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقیقی از ۶.۴ میلیارد تومان به ۹.۵ میلیارد تومان (۴۸ درصد افزایش)

زعفران نگین:

  • افزایش حجم کل معاملات از ۵۳۰۱۲ به ۶۴۱۶۸ قرارداد (۲۱ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقوقی از ۷۶۷ به ۲۳۹۲ قرارداد (۲۱۲ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقوقی از ۷۸۷ به ۱۷۵۳ قرارداد (۱۲۳ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقیقی از ۵۲۲۴۵ به ۶۲۱۱۱ قرارداد (۱۹ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقیقی از ۵۲۲۲۵ به ۶۲۷۵۰ قرارداد (۲۰ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش کل معاملات از ۳۳۰ میلیارد تومان به ۴۳۴ میلیارد تومان (۳۱ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقوقی از ۴.۸۵ میلیارد تومان به ۱۶.۲۸ میلیارد تومان (۲۳۶ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقوقی از ۴.۷ میلیارد تومان به ۱۱ میلیارد تومان (۱۳۴ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقیقی از ۳۲۵ میلیارد تومان به ۴۱۷ میلیارد تومان (۲۸ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقیقی از ۳۲۵ میلیارد تومان به ۴۲۳ میلیارد تومان (۳۰ درصد افزایش)

نکته قابل توجه در معاملات قراردادهای آتی زعفران نگین این است که در هر دو هفته گذشته، حجم خرید مشتریان حقیقی بسیار نزدیک به حجم فروش آن‌ها بوده و ارزش خرید مشتریان حقیقی نیز با دقت بسیار بالایی با ارزش فروش آن‌ها برابر بوده است.

پسته:

  • افزایش حجم فروش مشتریان حقیقی از ۱۹ به ۲۶ قرارداد (۳۷ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقوقی از ۶۰.۵ میلیون تومان به ۶۷.۱ میلیون تومان (۱۱ درصد افزایش)

نقره:

  • افزایش حجم کل معاملات از ۱۶۳ به ۲۶۶ قرارداد (۶۳ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقوقی از ۱۰ به ۳۴ قرارداد (۲۴۰ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقوقی از ۲۲ به ۵۰ قرارداد (۱۲۷ درصد افزایش)
  • افزایش حجم خرید مشتریان حقیقی از ۱۵۳ به ۲۳۲ قرارداد (۵۲ درصد افزایش)
  • افزایش حجم فروش مشتریان حقیقی از ۱۴۱ به ۲۱۶ قرارداد (۵۳ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش کل معاملات از ۷۰۰ میلیون تومان به ۱.۱۷۴ میلیارد تومان (۶۸ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقوقی از ۴۵.۳ میلیون تومان به ۱۴۵.۲ میلیون تومان (۲۲۱ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقوقی از ۹۷ میلیون تومان به ۲۱۵ میلیون تومان (۱۲۲ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش خرید مشتریان حقیقی از ۶۵۴ میلیون تومان به ۱۰۲۹ میلیون تومان (۵۷ درصد افزایش)
  • افزایش ارزش فروش مشتریان حقیقی از ۶۰۳ میلیون تومان به ۹۵۹ میلیارد تومان (۵۹ درصد افزایش)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها