گواهی سپرده+انبار

در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران ۷ میلیون و ۴۸۴ هزار گواهی سپرده را به ارزشی بیش از ۲۵۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال دادوستد کردند که براساس آمارها سیمان بیش از نیمی از این معاملات را به خود اختصاص داد؛ همچنین بیشترین ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا و معاملات پررونقی نیز در معاملات گواهی زعفران به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ در این هفته ۳ میلیون و ۹۵۰ گواهی سپرده سیمان در حالی خرید و فروش شد که ارزش این معاملات به بیش از ۲۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیارد ریال رسید. با ثبت این آمار معاملاتی، سیمان بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد و سهم ۵۳ درصدی را کسب کرد.

بیشترین ارزش معاملات این هفته نیز در نماد گواهی سپرده سکه طلا رقم خورد. به طوری که در نمادهای معاملاتی این دارایی پایه یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه معامله شد و ارزش ۱۶۵۸ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریالی به ثبت رسید تا ۶۶ درصد ارزش معاملات در اختیار سکه طلا قرار گیرد.

۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۳۴۳ گواهی سپرده زعفران نگین نیز در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش بالغ بر ۸۴۲ میلیارد ریالی را در پی داشت. با ثبت این حجم و ارزش معاملات زعفران نگین رتبه دوم معاملات را در دو متغیر مذکور کسب کرد.

معامله گران ۱۱ هزار و ۱۳۲ گواهی سپرده برنج را نیز خریدند و ارزش نزدیک به ۶.۳ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

۲۵۲ گواهی سپرده پسته بادامی و فندقی نیز به ارزش تقریبی ۵۳۷ میلیون ریال در بازار معامله شد.

در هفته ای که گذشت ۱۵۶ گواهی سپرده زیره سبز و ۲۱۱ گواهی سپرده کشمش سبز و ۲۹۳ گواهی سپرده نخود نیز در مجموع به ارزشی حدود ۳۹۵ میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها