رالی طلا و زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۱۰ میلیون و ۷۸۶ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۳۶۳۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال دادوستد کردند. در این هفته نیز رقابت اصلی بین زعفران نگین و سکه طلا برای کسب بالاترین ارزش معاملات و رسیدن به جایگاه نخست بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت، زعفران نگین با معامله ۵ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۹۵ گواهی سپرده و ثبت ارزش ۱۷۹۹ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریالی توانست رتبه اول معاملات را کسب کند. طی بازه زمانی مورد بررسی و در نماد معاملاتی انبارهای دارایی مذکور به ترتیب ۵۳ و ۵۰ درصد از حجم و ارزش کل معاملات رقم خورد.

سکه طلا نیز با اندکی اختلاف و با کسب سهم ۴۹ درصدی از ارزش کل معاملات رتبه دوم را به دست آورد؛ به طوری که معامله گران با دادوستد یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا ارزش بیش از ۱۷۹۲ میلیارد و ۷۴۱ میلیون ریالی را رقم زدند.

۳ میلیون و ۵۶۸ هزار گواهی سپرده سیمان نیز به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که با ثبت این آمار سیمان از نظر حجم مقام دوم و از نظر ارزش معاملات رتبه سوم را به دست آورد.

در این هفته دادوستد ۵۸ هزار و ۴۵۸ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۱۴ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریالی در بازار مالی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

معامله ۱۰ هزار و ۶۳۸ گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش ۴.۷ میلیارد ریالی را در پی داشت.

ارزش دادوستد ۲۷۷۱ گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقمی حدود ۲.۵ میلیارد ریال رسید.

داده کاوی آمارهای معاملاتی هفته گذشته حاکی از آن است که ۱۷۴ گواهی سپرده کشمش سبز نیز در نماد انبار خلیل آباد در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش تقریبی ۱۱۵ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها