سکه+سیمان

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۱۲ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۶۶ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۳۸۳۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال دادوستد کردند. در این هفته سیمان با برتری مطلق نسبت به سکه طلا و زعفران نگین در بالاترین جایگاه بازار از نظر حجم معاملات ایستاد و سکه از نظر ارزش معاملات اول شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت، ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش تقریبی ۴۳ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که با ثبت این آمار سیمان از نظر حجم با کسب سهم ۶۶ درصدی مقام اول را کسب کرد و با برتری مطلق نسبت به سکه و زعفران نگین اول شد. این دارایی از نظر ارزش معاملات نیز رتبه سوم را به دست آورد.

در این هفته سکه طلا نیز با کسب سهم ۸۴ درصدی از ارزش کل معاملات رتبه اول را به دست آورد؛ به طوری که معامله گران با دادوستد ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا ارزش بیش از ۳۲۱۲ میلیارد و ۸۷ میلیون ریالی را رقم زدند. دارایی مذکور بیش از ۱۹ درصد از حجم کل معاملات را نیز به خود اختصاص داد و از این نظر دوم شد.

زعفران نگین با معامله یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۳ گواهی سپرده و ثبت ارزش ۵۶۵ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریالی توانست رتبه دوم ارزش معاملات را کسب کند. طی بازه زمانی مورد بررسی و در نماد معاملاتی انبارهای دارایی مذکور ۱۵ درصد از حجم و ارزش کل معاملات رقم خورد. این دارایی از نظر حجم معاملات نیز بعد از سیمان و سکه طلا در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این هفته ۳۲ هزار و ۳۹۷ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۸.۴ میلیارد ریالی در بازار مالی بورس کالای ایران دادوستد شد.

معامله ۷۵۴۸ هزار گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش ۳.۵ میلیارد ریالی را در پی داشت.

ارزش دادوستد ۲۲۷۳ گواهی سپرده زیره سبز نیز از رقمی حدود ۲ میلیارد ریال فراتر رفت و ۱۰۳ گواهی سپرده پسته نیز در حالی خرید و فروش شد که ارزش آن به بیش از ۲۴۲ میلیون ریال رسید.

داده کاوی آمارهای معاملاتی هفته گذشته حاکی از آن است که ۴۲ گواهی سپرده کشمش سبز نیز در نماد انبار خلیل آباد در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش بالغ بر ۲۷.۵ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها