گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۲۹۰۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال دادوستد کردند؛ در این هفته رقابت اصلی بین زعفران نگین و سکه طلا برای کسب جایگاه نخست ارزش معاملات بود که البته سیمان با اقتدار در جایگاه نخست حجم معاملات ایستاد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت، سکه طلا با کسب سهم ۵۹ درصدی از ارزش کل معاملات رتبه اول را به دست آورد؛ به طوری که معامله گران با دادوستد یک میلیون و ۳۵۳ هزار گواهی سپرده سکه طلا ارزش بیش از ۱۷۱۵ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریالی را رقم زدند.

زعفران نگین با معامله ۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۸۹ گواهی سپرده و ثبت ارزش ۱۱۴۲ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریالی توانست رتبه دوم معاملات را کسب کند. طی بازه زمانی مورد بررسی و در نماد معاملاتی انبارهای دارایی مذکور به ترتیب ۳۱ و ۳۹ درصد از حجم و ارزش کل معاملات رقم خورد.

۶ میلیون و ۵۷۹ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش تقریبی ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که با ثبت این آمار سیمان از نظر حجم با کسب سهم ۵۷ درصدی مقام اول و از نظر ارزش معاملات رتبه سوم را به دست آورد.

در این هفته دادوستد ۵۱ هزار و ۸۲۸ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۱۳ میلیارد ریالی در بازار مالی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

معامله ۳۹۴۹ هزار گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش ۱.۷ میلیارد ریالی را در پی داشت.

ارزش دادوستد ۱۸۴۶ گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقمی حدود ۱.۷ میلیارد ریال رسید و ۱۵ گواهی سپرده پسته بادامی و فندقی نیز در حالی خرید و فروش شد که ارزش آن به ۳۱ میلیون ریال نزدیک شد.

داده کاوی آمارهای معاملاتی هفته گذشته حاکی از آن است که ۱۰ گواهی سپرده کشمش سبز نیز در نماد انبار خلیل آباد در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش ۶.۷ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها