گواهی سپرده+انبار

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۱۲ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۴۷ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۳۱۲۱ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال دادوستد کردند و سیمان توانست در میان سایر دارایی های پایه با ثبت معامله ۶ میلیون و ۸۱ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا و کسب سهم ۴۹ درصدی از حجم کل در جایگاه نخست بازار از نظر حجم معاملات هفتگی قرار گیرد. در سمت مقابل سکه طلا نیز با ثبت ارزش ۱۷۷۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال در صدر این بازار از نظر ارزش معاملات ایستاد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت، سکه طلا نیز توانست جایگاه اول را از نظر بیشترین ارزش معاملات هفتگی کسب کند و با ثبت ارزش ۱۷۷۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریالی در صدر بازار بایستد. این ارزش معاملاتی به مدد معامله یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در خزانه بانک های آینده، رفاه، ملت، صادرات و سامان به ثبت رسید. با این حساب، سکه طلا به تنهایی ۱۱ درصد حجم و ۵۷ درصد از ارزش معاملات این هفته را رقم زد.

زعفران نگین نیز توانست در هر دو بخش حجم و ارزش معاملات در مقام دوم بازار قرار گیرد. به طوری که خرید و فروش ۴ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۲ گواهی سپرده زعفران نگین این دارایی را از نظر حجم بعد از سیمان به مقام دوم رساند و ثبت ارزش بالغ بر ۱۲۶۷ میلیارد ریالی بعد از ارزش معاملات سکه طلا بالاترین رقم در میان ارزش معاملات سایر دارایی های پایه بود. دارایی مذکور به ترتیب ۴۱ و ۳۸ درصد از ارزش و حجم کل معاملات را به تنهایی ثبت کرد.

ارزش معامله ۱۸۵ هزار و ۴۰۲ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به رقم حدودی ۴۲ میلیارد ریال رسید. با ثبت این حجم معاملاتی زعفران پوشال بعد از سیمان، زعفران نگین و سکه طلا چهارم شد، اما از نظر ارزش معاملاتی به مقام سوم بازار دست یافت.

۱۴ هزار و ۱۹۹ گواهی سپرده برنج طارم نیز در حالی مورد دادوستد قرار گرفت که ارزشی بیش از ۶.۳ میلیارد ریال را در پی داشت.

در جریان این معاملات ۴۳۷۳ گواهی سپرده در نمادهای معاملاتی انبارهای زیره سبز به فروش رسید تا ارزشی بالغ بر ۳.۹ میلیارد ریال برای این دارایی پایه رقم بخورد.

ارزش معامله ۲۳۵ گواهی سپرده کشمش سبز نیز به حدود ۱۵۵ میلیون ریال رسید و ۲۶ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در حالی معامله شد که ارزش ۵۴ میلیون ریالی را به ثبت رساند.

جدول ۱. معاملات گواهی سپرده کالایی به ترتیب بیشترین حجم معاملات به تفکیک دارایی پایه

جدول ۲. معاملات گواهی سپرده کالایی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات به تفکیک دارایی پایه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها