• ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 7719
نمودار طلا

طی هفته گذشته با توجه به رشد دلار، بازار نقدی برای فعالان جذابیت بیشتری داشت. سکه نقدی به مرز ۱۱۵۰ هزارتومان رسید که در طی سه سال گذشته این قیمت بی سابقه بوده است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سکه نقدی فعلا در دامنه ۱۱۴۷ هزارتومان در حال نوسان است و آبشده طلا در دامنه ۴۸۵ تا ۴۹۲ هزارتومان محدود شده است که این موضوع برای فعالان این بازار جذابیت خاصی ندارد. شایان ذکر است تا زمانی که حباب بازار سکه از بین نرود و نشانه ای از کاهش قیمت را نشان ندهد نمی توان بر اساس اونس جهانی بازار را محک زد.

تحلیل آبشده طلا

به نظر میرسد که قیمت در همان ناحیه تحلیل هفته اخیر قرار دارد و چنانچه از آن ناحیه گذر کند می تواند نوسان خوبی ایجاد نمایید و دامنه سطح ۴۹۲۰۰۰ و ۴۸۵۰۰۰ بسیار مهم است و شکست این دو سطح می تواند نوسان خوبی را در همان جهت اعمال نمایید.اما برایی هفته جاری سناریوهای در نظر گرفته می شود.

سناریو افزایشی: شکست صعودی سطح مقاومتی ۴۹۲۰۰۰ اهداف ۴۹۵۰۰۰ - ۴۹۸۰۰۰

سناریو کاهشی: شکست نزولی سطح حمایتی ۴۸۵۰۰۰ اهداف ۴۸۳۰۰۰ - ۴۸۰۰۰۰


تحلیل سکه نقدی

در تایم هفتگی باید توجه زیادی به سطح قیمتی ۱۱۵۰۰۰۰ داشته باشیم، چرا که سطح قیمتی سه سال اخیر است و شکست و عدم شکست این سطح می تواند اهداف ۱۰۰۰ هزارتومانی را به دنبال داشته باشد.

سناریو افزایشی: شکست ۱۱۵۰۰۰۰ با تثبیت می تواند در بلند مدت به اهداف محدوده قیمتی ۱۱۹۵۰۰۰ - ۱۲۳۵۰۰۰ - ۱۲۸۰۰۰۰ در نظر گرفته شود و شایان ذکر است که زیر هر سطح می تواند مورد مقاومت و برگشت قرار گیرد و نامعتبر شدن این سناریو با شکست مجدد ۱۱۵۰۰۰۰ به سمت پایین شکل میگیرد.

سناریو کاهشی: "تنها با شکست سطح قیمتی ۱۰۸۰۰۰۰" می تواند به کاهش قیمت اعتماد کرد و اهداف این سناریو شامل ۱۰۵۰۰۰۰ و ۹۹۰۰۰۰ خواهد بود و همانند سناریو افزایشی احتمال برگشت از اهداف و حمایت دور از انتظار نیست و نامعتبر شدن سناریو با شکست صعودیی ۱۰۸۰۰۰۰ شکل می گیرد.

نکته: در تایم روزانه قیمت در محدوده ۱۱۵۰۰۰۰ تا ۱۱۳۰۰۰۰ در حال نوسان است و شکست ۱۱۵۰۰۰۰ اهداف تایم هفتگی و شکست ۱۱۳۰۰۰ اهدافی همچون ۱۱۲۵۰۰۰ - ۱۱۲۱۰۰۰ - ۱۱۱۵۰۰۰۰ در نظر گرفته می شود.


منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها