تحلیل اونس

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

تحلیل آبشده طلا

به نظر میرسد که بازار اونس جهانی به تعادل رسیده است اما همچنان حباب قیمتی برای آبشده طلا وجود دارد، و بطو کلی در دامنه قیمتی ۵۰۴۰۰۰ تا ۴۸۸۰۰۰ در حال نوسان است و گذر از ۴۸۸۰۰۰ احتمال کاهش حباب مثبت وجود دارد.و گذر از ۵۰۴۰۰۰ مجدد احتمال افزایش بیشتری انتظار می رود.

سناریو های احتمالی آبشده طلا

سناریو افزایشی: چنانچه در شروع هفته بتواند از دامنه ۴۹۹۰۰۰ گذر کند احتمال افزایش مجدد به اهداف ۵۰۰۰۰۰ - ۵۰۲۰۰۰ امکان پذیر است و عدم گذر از این دامنه احتمال برگشت به سمت ۴۹۹۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه بتواند در زیر ۴۹۸۰۰۰ ماندگار باشد احتمال کاهش قیمت در صورت عدم شکست مقاومت ۴۹۹۰۰۰ امکان پذیر است و اهدافی همچون ۴۹۶۰۰۰ - ۴۹۴۰۰۰ - ۴۹۱۰۰۰ در نظر دارد.

سناریو برگشتی: چنانچه در هفته جاری بتواند به دامنه قیمتی ۴۹۱۰۰۰ تا ۴۹۰۰۰۰ کاهش پیدا کند در صورت عدم شکست دامنه ۴۸۸۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت های ۴۹۴۰۰۰ - ۴۹۶۰۰۰ و ۴۹۸۰۰۰ وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی

در نمودار چهارساعته سکه نقدی دیده می شود که قیمت در هفته گذشته زیر مقاومت ۱۲۰۴۰۰۰ و روی حمایت ۱۱۸۰۰۰۰ در نوسان بوده است و تحلیل گذشته در حال حاضر در دامنه ۱۱۹۵۰۰۰ قرار دارد و فعلا با توجه به مقاومت ۱۲۰۰۰۰۰ و ۱۲۰۴۰۰۰ ماندگاری در زیر این سطوحح منجر به کاهش قیمت به دامنه ۱۱۸۰۰۰۰ می گردد. اما شکست دامنه ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۴۰۰۰ مجدد وارد فاز هیجانات می شود و می توانن اهدافی همچون ۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۱۵۰۰۰ و ۱۲۲۰۰۰۰ در نظر داشت.

سناریوهای احتمالی سکه نقدی

سناریو افزایشی: چنانچه با شکست صعودی دامنه ۱۲۰۰۰۰۰ و ۱۲۰۴۰۰۰ همراه باشد تمایلات صعودی افزایش می یابد و میتواند مجدد به سقف قیمتی ۱۲۱۰۰۰۰ تا ۱۲۱۵۰۰۰ افزایش پیدا کند.و مرحله افزایشی بعدی با شکست دامنه ۱۲۱۵۰۰۰ و ۱۲۱۷۰۰۰ منشاء می گیرد و احتمالل رویت سقف قیمتی ۱۲۲۳۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه با عدم شکست دامنه قیمتی ۱۲۰۰۰۰۰ و ۱۲۰۴۰۰۰ مواجه باشد احتمال تمایلات نزولی همچنان برقرار بوده و می تواند به دامنه ۱۱۸۸۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۷۸۰۰۰ کاهش پیدا کند و در مرحله بعدی شکست دامنه ۱۱۷۸۰۰۰ احتمال کاهش بیشتر به دامنه ۱۱۷۰۰۰۰ وجود دارد.

سناریو های برگشتی:

  • حالت اول: چنانچه با سناریو افزایشی بتواند به دامنه ۱۲۱۵۰۰۰ افزایش پیدا کند.عدم شکست شکست سقف قیمتی ۱۲۱۷۰۰۰ هفته اخیر احتمال برگشت به سمت ۱۲۱۰۰۰۰ و ۱۲۰۰۰۰۰ امکان پذیر است.

  • حالت دوم: چنانچه با سناریو کاهشی همراه باشد و بتواند به دامنه ۱۱۷۸۰۰۰ و ۱۱۷۰۰۰۰ دست پیدا کند عدم شکست نزولی در سطح قیمتی ۱۱۶۶۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۸۰۰۰ و ۱۱۹۵۰۰۰ وجود دارد.


منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها