سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۲۵هزار و ۵۵۹ قرارداد و ارزش سه هزار و ۴۹۸ میلیارد رسید که رشد ۶ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۲۴ هزار و ۵۴ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش دلار در بازار داخلی و رشد بهای اونس در بازارهای جهانی از جمله عواملی بودند که طی روز گذشته روند مثبتی را برای سکه رقم زدند.

در سومین روز هفته، دلار دومین رشد متوالی را تجربه و از سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان عبور کرد و قیمت هر اونس طلا نیز دیروز به ۱۲۱۷ دلار رسید.

بر همین اساس روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، افزایش ۰/۶۸ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رشد ۰/۳۸ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۸درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۹ هزار تومان معامله و رشد ۱/۰۴ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱/۳۷ درصدی را به ثبت رساند.

از بازار نقدی چه خبر؟

بازار سکه نقدی نیز سومین روز هفته را با روند مثبتی پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند اگر چه در حال حاضر رشد سکه در بازار نقدی آرام است اما ممکن است با توجه به پیش بینی های موجود برای رشد اونس افزایش بیشتری را تجربه کند.

بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۰۳ و ۳۱۹ هزار تومان داد و ستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها