• ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
  • کد خبر: 3784
تصویر-شاخص-تحلیل-آتی-سکه (3).png

در سررسیدهای دی و اسفند ماه ۹۵ سناریوهای احتمالی پیش بینی می شود که بیانگر روند کلی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته پیش طبق پیش بینی و سناریوهای مطرح شده، آتی سکه توانست با کاهش شارپی در اول بازار روبرو شود و سناریو کاهشی را عملی کند، اما در ادامه همان روز تا ۵۰ درصد کاهش را جبران کرد، اما با کاهش قیمت اونس طلا مجدد در اول بازار دوشنبه کاهش شارپی دیگری را رقم زد اما این درحالی بود که همان روز دوباره با رشد نسبی به بازه قیمتی اول هفته بازگشت تا پایان هفته اخیر روند مثبتی را سپری کرد.

سناریوهای که برای سررسید های دی ماه و اسفند ماه ۹۵ می توان درنظر گرفت این است که در اول بازار با رشد شارپی یا گپ روبرو شود، و در سررسید دی ماه تا سطح ۱۰۵۶۰۰۰ و در اسفند ماه ۹۵ تا سطح ۱۰۷۷۰۰۰ ملزم به رشد است،اما در ادامه روز، سناریوهای مطرح می کنیم که می توان رخ دهد.

تحلیل آتی سکه تحویل دی ماه ۹۵

در تایم ۱ ساعته نمودار قیمتی آتی سکه تحویل دی ماه ۹۵ روند نزولی، و کانالیزه یا الگوی مثلث پهن شونده را ایجاد کرده، و در اواسط این روند در پایان هفته اخیر بسته شده است.اما در روز یکشنبه، ۱۶ خرداد با رشد شارپی قیمت اونس و سکه نقدی احتمال رسیدن به سطوح ۱۰۵۰۰۰۰ - ۱۰۵۶۰۰۰ دور از انتظار نخواهد بود.

سناریوهای که می تواند تعیین کننده روند باشد به شرح زیر است:

سناریو افزایشی:

چنانچه بعد از رشد شارپی قیمت تا محددوه ۱۰۵۰۰۰۰ الی ۱۰۵۶۰۰۰ پیش برود با شکست این دو سطوح روند را مشخص می کند.اما با شکست ۱۰۵۶۰۰۰ به سمت بالا و تثبیت قیمتی احتمال رشد در مرحله اول می تواند تا مرز ۱۰۶۲۰۰۰ و احتمال نوسان در محدوده ۱۰۶۹۰۰۰ با شکست خط روند نزولی یا مثلث پهن شونده احتمال ادامه روند به اهداف ۱۰۷۶۰۰۰ - ۱۰۸۲۰۰۰ پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی:

چنانچه بعد از رشد شارپی قیمت در محدوده ۱۰۵۰۰۰۰ الی ۱۰۵۶۰۰۰ پیش برود با شکست سطوح های ۱۰۵۰۰۰۰ و ۱۰۴۷۰۰۰ به سمت پایین احتمال کاهش و ادامه روند در الگوی مثلث پهن شونده دور از انتظار نخواهد بود. و این سناریو در مرحله اول رسیدن به اهداف ۱۰۴۴۰۰۰ و ۱۰۳۸۰۰۰ پیش بینی می شود. و عملی شدن سناریوکاهشی به شکست مجدد سطح ۱۲۳۲ در اونس طلا به سمت پایین نیازمند است.

تحلیل آتی سکه تحویل اسفند ماه ۹۵

در تایم یک ساعته همچنان در کانال نزولی خود باقی مانده است، اما به احتمال زیاد در یکشنبه ۱۶ خرداد ماه ۹۵ این کانال به سمت بالا شکسته خواهد شد. سناریوهای برای آن پیش بینی می کنیم که بیانگر تعیین روند خواهد بود.

سناریو افزایشی

چنانچه بعد از رشد شارپی در اول بازار به محدوده ۱۰۷۰۰۰۰ تا ۱۰۷۷۰۰۰ بازگشایی شود در صورت شکست هر یک از سطوح مطرح شده روند را مشخص خواهد کرد. و با شکست ۱۰۷۷۰۰۰ احتمال شکل گیری روند صعودی و با برخوردداری پتانسیل مثبت در بازار، اهدافی همچون ۱۰۸۰۰۰۰ - ۱۰۸۷۵۰۰ و در ادامه در صورت شکست ۱۰۸۷۵۰۰۰ اهداف این شکست می تواند ۱۰۹۴۰۰۰ و ۱۱۰۲۰۰۰ باشد.

سناریو مقاومتی

در صورت مقاومت و برگشت از سطوح های مقاومتی پیش رو مانند ۱۰۷۷۰۰۰ با تاییدیه شکست ۱۰۷۰۰۰۰ به سمت پایین به اهداف ۱۰۶۶۵۰۰ - ۱۰۶۲۰۰۰ پیش بینی می شود. و بعد از شکست ۱۰۶۲۰۰۰ به سمت پایین، تبدیل به سناریو کاهشی خواهد شد.

سناریو کاهشی

چنانچه با سناریو مقاومتی که در بالا مطرح شد به سطح ۱۰۶۲۰۰۰ برگردد و با شکست این سطح اهداف پیش رو ۱۰۵۸۰۰۰ - ۱۰۵۶۰۰۰ - ۱۰۵۲۰۰۰ و رسیدن به آخرین کف ایجاد شده ۱۰۴۸۵۰۰ پیش بینی می شود.

نکته مهم:

شایان ذکر است که سناریو افزایشی در مرحله اول نیاز به ثبیت و پتانسیل مثبت اونس دارد که چنانچه اونس بالای ۱۲۴۳ تثبیت شود احتمال عملی شدن سناریو افزایشی آتی سکه عملی خواهد شد و رسید به سطوح های بعدی به شکست ۱۲۶۳ اونس نیازمند است.و در صورتی که از این پتانسیل برخوردار نباشد با شکست ۱۲۳۰ به سمت پایین سناریو کاهشی را تا سطوح هفته اخیر پیش بینی می شود.


منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها