عکس-شاخص-تحلیل-اونس.jpg

در هفته اخیر طلای آبشده، سکه نقدی و آتی بورس کالای ایران قیمت های تازه ای را رقم زدند، بر همین اساس در این گزارش عوامل تاثیرگذار بازار جهانی طلا و داخلی سکه را که بیانگر سناریو های احتمالی ادامه یا توقف رشد قیمت هاست را بررسی می کنیم.

تحلیل آبشده طلا

سناریو افزایشی

فعلا نشان خاصی از صعود نیست مگر اینکه در تایم های پایین تر حالت خاصی ایجاد شده و تریگر حرکت صعودی مشاهده شود. در حال حاضر اگر با تایید سیگنال های صعودی سطح قیمتی ۴۸۳۰۰۰ به سمت بالا شکسته شود، اهداف ۴۸۷۰۰۰، ۴۹۱۵۰۰ و ۴۹۵۰۰۰ در دسترس خواهند بود. البته دو سطح هم نیز مشخص ۴۸۵۰۰۰ و ۴۹۳۰۰۰ (با خطوط آبی رنگ) نیز میتوانند مقاومت های مینوری در طی مسیر ایجاد کنند.

سناریو کاهشی

در صورتی که مجدد قیمت با شکست ۴۸۰۰۰۰ مواجه شود، میتواند به نزول قیمت چشم دوخت و در مرحله اول اهداف بعدی ۴۷۵۵۰۰، ۴۷۱۵۰۰، ۴۶۷۵۰۰ و ۴۶۳۵۰۰ خواهد رسید که البته سطح ۴۶۳۵۰۰ بسیار قدرتمند می باشد.

تحلیل سکه نقدی

در تحلیل هفته اخیر با مقاومت ۱۱۲۰۰۰۰ اشاره شد که بسیار قدرتمند دیده می شد که بعد از بخورد به مقاومت به سمت حمایت ۱۱۱۵۰۰۰ حرکت کرد و با حرکتی نزولی که اونس توانست بعد از شکست حمایت ذکر شده به اهدافی که در سناریو مشخص شده بود برسد و در حال حاضر زیر مقاومت۱۰۹۵۰۰۰ قرار دارد.

سناریو افزایشی

درحال حاضر قیمت در زیر سطح مقاومت مستحکمی قرار دارد، پیش بینی ما این است که در صورتی که سطح مقاومتی ۱۰۹۵۰۰۰ شکسته شود احتمال رشد در مرحله اول ۱۱۰۰۰۰۰ و در مرحله بعدی با تثبیت قیمتی در بالای این سطح اهداف ۱۱۰۵۰۰۰ - ۱۱۱۰۰۰۰ و اهداف اصلی ۱۱۱۵۰۰۰ -۱۱۲۰۰۰۰ پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی

درحال حاضر تا زمانی که قیمت زیر سطح مقاومتی ۱۰۹۵۰۰۰ قرار دارد احتمال کاهش قیمت همچنان پیش بینی می شود. و اهداف سناریو کاهشی در مرحله اول در هفته جاری می تواند ۱۰۸۴۰۰۰ - ۱۰۷۸۰۰۰ - ۱۰۶۹۰۰۰ پیش بینی می شود.و با شکست ۱۰۶۹۰۰۰ احتمال کاهش تا حمایت مستحکم ۱۰۵۰۰۰۰ دست پیدا کند.

سناریو حمایتی

در این سناریو انتظار می رسد پس از رسیدن بر روی سطوح ۱۰۸۴۰۰۰ تا ۱۰۶۹۰۰۰ حمایت شود، و با شکست مجدد سطح ۱۰۹۴۰۰۰ به سناریو افزایشی می تواند تبدیل شود.

تحلیل آتی سکه

در تحویل اسفند ماه ۹۵ قیمت در میان مدت روند صعودی دارد، اما در کوتاه مدت روند کاهشی همچنان ادامه دارد و احتمال اینکه قیمت از لایه حمایتی که بین ۱۱۴۷۰۰۰ تا ۱۱۳۷۰۰۰ است عبور کند و این عمل باعث کاهش بیشتر قیمت خواهد شد، اما می تواند بر روی سطح ۱۱۳۷۰۰۰ حمایت شود که در سناریو های زیر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

سناریو افزایشی

در سناریو افزایشی در مرحله اول قیمت بایستی به بالای ۱۱۵۵۰۰۰ قرار گیرد و با شکست ۱۱۶۱۰۰۰ و ۱۱۶۳۰۰۰ روند صعودی را ادامه می دهدو اهداف این سناریو ۱۱۶۶۵۰۰ - ۱۱۶۹۰۰۰ و هدف پیش بینی شده اصلی ۱۱۷۵۰۰۰ محسوب می شود.

سناریو مقاومتی

درصورتی که بعد از برخورد به سطح ۱۱۵۵۰۰۰ از شکست آن ناکام بماند احتمال برگشت قیمت به محدوده ۱۱۴۷۰۰۰یش بینی می شود.

سناریو کاهشی

در این سناریو با شکست لایه حمایتی که بین ۱۱۴۷۰۰۰ تا ۱۱۳۷۰۰۰ قراردارد میتواند به روند کاهشی تبدیل شود و با شکست سطح ۱۱۳۲۰۰۰ احتمال کاهش در مرحله اول ۱۱۲۱۰۰۰ اهداف اولیه ۱۱۱۳۰۰۰ - ۱۰۹۵۰۰۰ و هدف نهایی ۱۰۷۷۰۰۰ پیش بینی می شود.


منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها