2298.jpg

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (دوشنبه) به ۸هزار و ۹۴۲ قرارداد و به ارزش بیش از ۹۳۷میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال رسید که رشد ۳۵درصدی را نسبت به روز یکشنبه تجربه کرد چرا که طی این روز حجم معاملات به ۶ هزار و ۶۰۰ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته بازار آتی سکه به تاثیر از روند متغیر طلا و دلار با نوسان نرخ رو به رو شد، به طوری که از پنج سررسید بازار آتی سکه، سه سرسید با افزایش نرخ و سررسید اردیبهشت و دی ماه کاهشی شدند. براین اساس سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش ۰/۱درصدی با نرخ یک میلیون و ۲۹ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و۴۲ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۱ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۵۵ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۰ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۶۹هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۰۸ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۹۲ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۱درصدی را تجربه کرد.

از سویی در معاملات نقدی نیز روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی به کانال یک میلیون و ۳۰ هزار تومان وارد شد، اما در آن باقی نماند. سکه که معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۲۸ هزار تومان آغاز کرده بود، در اواسط روز به قیمت یک میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. با این حال سکه طلا در ساعات انتهایی روز از سقف قیمت روزانه پایین آمد و به قیمت یک میلیون و ۲۹ هزار تومان رسید، رقمی که ۲ هزار تومان بالاتر از روز یکشنبه بود. به گفته فعالان، توقف روند کاهشی دلار و ماندن اونس در محدوده هزارو ۲۳۰ دلار دو عاملی بودند که انتظارات کاهشی در بازار سکه را پایین آوردند و به افزایش خرید سکه در بازار کمک کردند. همچنین بهای نیم سکه نیز به ۵۴۳ هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با ۲۹۰ و ۱۹۲ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها