سکه-طلا.jpg

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته به ۲۲هزار و ۶۲۴ قرارداد رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر ۵ سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات ، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، کاهش ۰.۳ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۵ هزار تومان افت ۰.۱۱ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰.۳۱ درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان معامله و افت ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰.۴۶ درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی و جهانی

درهمین حال در بازار نقدی سکه هم روز گذشته قیمت ها اندکی نزولی بود. به این ترتیب سکه طرح قدیم در محدوده یک میلیون و ۱۵۵ هزارتومان معامله شد و نیم سکه هم ۶۰۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین ربع سکه ۳۱۸ هزارتومان و سکه گرمی هم ۲۰۴ هزارتومان داد و ستد شد.

قیمت طلا هم در بازارهای جهانی روز گذشته در آستانه سخنرانی مهم نخست وزیر بریتانیا درباره روند خروج از اتحادیه اروپا، با افزایش نسبی روبرو شد. به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۲۰۵ دلار رسید. در همین حال قیمت طلا روز دوشنبه نیز برای لحظاتی به بیش از ۱۲۰۷ دلار رسید که این بالاترین رقم در ۷ هفته اخیر بوده است.

ریچارد ژو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری "هواآن گلد" چین تاکید کرد: قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش روبرو خواهد شد، نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا و فشار ناشی از نوسانات نرخ ارز در چین نیز می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها