20150812133631720.jpg

معاملات آتی سکه روز گذشته با انعقاد ۱۲ هزار و ۳۵ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال در بورس کالای ایران رشد ۶۹ درصدی را تجربه کرد؛ این در شرایطی است که روز دوشنبه حجم معاملات در بازار آتی سکه به ۷ هزار و ۱۱۸ قرار داد رسیده بود.

گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سکه طی معاملات روز گذشته در بازار تهران و بورس کالای ایران به علت افت قیمت اونس جهانی طلا و نرخ دلار آزاد شاهد کاهش بها بود.

بر این اساس روند نزولی بهای دلار و اونس طلا در بازارهای جهانی موجب روند نزولی چهار سررسید بازار آتی سکه شد، به طوری که تحویل اسفند امسال ۹۸۵ هزار تومان معامله شد که کاهش ۰/۶۳ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و ۶ هزار تومان به فروش رسید و افت ۰/۵۱ درصدی را به ثبت رساند.

سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت یک میلیون و ۳۲ هزار تومان معامله و کاهش ۰/۶۶ درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۵۸هزار تومان معامله شد و افت۰/۷ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

از سویی در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۸۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه ۱۰ هزار تومان افت داشته است.

بر اساس این گزارش، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۹۵، ۲۶۵ و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد کهنرخ نیم سکه ۳ هزار تومان ، ربع سکه دو هزار تومان و سکه گرمی یکهزار تومان کاهش یافته است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با افت۵ تومانی ۳۴۶۶  تومان عرضه شد.

و اما در بازار جهانی همزمان با ترمیم بازارهای بورس و برداشت سودهای انجام گرفته بعد از تأثیرپذیری مثبت بازار طلا از جشن سال نوی چینی، قیمت فلز زرد بیش از ۲ درصد کاهش یافت و فاصله بیشتری از بالاترین رقم یک سال اخیر گرفت، به طوری که دیروز هر اونس طلا در محدوده ۱۲۱۱ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها