Evonik-industries1.jpg

سودکاستیک پتروشیمی بندرامام و اروند، امروز همانند سال گذشته با تقاضای بیش از عرضه در معاملات محصولات شیمیایی روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» سودکاستیک پتروشیمی بندرامام که به میزان ۲ هزارتن عرضه شده بود، ۳۲۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۹۳ تومان و میانگین نرخ ثبت شده برای خرید آن نیز ۴۰۹ تومان رقم خورد.

همچنین عرضه ۴ هزارتنی سودکاستیک پتروشیمی اروند نیز ۶۷۰۰ تن تقاضا داشت، میانگین قیمت خرید این کالا نیز ۴۰۶ تومان رقم خورد.

دی اتانول آمین پتروشیمی شازند هم دو برابر عرضه تقاضا داشت، عرضه ۲۲۰ تنی این کالا ۴۸۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۹۷۸ تومان و میانگین خرید آن نیز ۳ هزار و ۴۱ تومان بود. به گفته کارشناسان بازار عرضه اندک این کالا یکی از دلایل مهم ثبت تقاضای بالای برای آن است.

در همین حال کالاهای دیگر پتروشیمی شازند مانند دی اتیل هگزانول و منواتیلن گلایکول با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند. در این بین عرضه ۵۵۰ تنی منومر وینیل استات ۲۷۶۱ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۷۸۰ تومان و میانگین قیمت خرید آن نیز ۳ هزار و ۴۱ تومان رقم خورد.

در همین حال امروز محصولاتی مانند دی اتیلن گلایکول فرسا شیمی، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام، اورتوزایلین برزویه وارد سیستم مچینگ شدند.

استایرن منومر پتروشیمی پارس نیز به میزان عرضه یعنی ۳ هزار و ۲۴ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه یعنی ۳ هزار و ۵۴۹ تومان مورد معامله قرار گرفت.

آروماتیک سنگین پتروشیمی بوعلی سینا، منواتیلن گلایکول مارون، الکیل بنزن بیستون و تولوئن دی ایزوسیانات پتروشیمی کارون نیز در این روز معامله نشدند.

در همین حال اوره صنعتی خراسان که به میزان ۳۰۰ تن با نرخ پایه ۷۰۳ تومان عرضه شده بود با تقاضای ۶۴۰ تنی روبه رو شد و با قیمت ۷۷۳ تومان مورد معامله قرار گرفت. اما اوره صنعتی کرمانشاه با قیمت پایه ۶۶۶ تومان خریداری شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها