معاملات امروز محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران با آرامش سپری شد و تنها محصولی که در رقابت خریداران مورد معامله قرار گرفت، سود کاستیک بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز سودکاستیک پتروشیمی بندرامام و اروند در معاملات بورس کالا با افزایش تقاضا روبه رو بودند، به طوری که عرضه یک هزارتنی بندرامام ۲ هزار و ۳۲۰ تن و عرضه ۴ هزارتنی اروند ۵ هزار و ۹۵۰ تن تقاضا داشت.  

به گفته کارشناسان، عرضه محدود سودکاستیک یکی از دلایل رشد تقاضا برای این کالا است.

در همین حال امروز سایر محصولات عرضه شده شرایط آرامی را داشتند، به طوری که ۲۶۰ تن آمونیاک مایع خراسان با نرخ پایه یک هزار و ۱۷۶ تومانی فروخته شد؛ آمونیاک مایع کرمانشاه هم مشتری نداشت. همچنین ۴۰ تن از عرضه ۲۰۰ تنی اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان به قیمت پایه یک هزار و ۹۷۲ تومان مورد معامله قرار گرفت و اسید نیتریک پتروشیمی شیراز نیز وارد سیستم مچینگ شد.

آروماتیک سنگین بوعلی سینا نیز که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۲۶۰ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه یک هزار و ۷۰۷ تومان مورد معامله قرار گرفت. گفتنی است امروز تعداد اندکی از محصولات پلیمری در بورس کالا عرضه شدند که تقاضا برای خرید آنها متعادل بود؛ به طوریکه عرضه هزار تنی پلی اتیلن ترفتالات نساجی SUPER BRIGHT تندگویان با ۲۲۰ تن تقاضا روبه رو شد و پلی پروپیلن شیمیایی EP۵۴۸R پلی پروپیلن جم هم وارد سیستم مچینگ شد. در پایان نیز عرضه ۳۰۰ تنی پلی اتیلن سنگین LMP پتروشیمی ایلام، ۲۰ تقاضا داشت و با قیمت پایه ۲ هزار و ۲۹۴ تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها