• ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 88407
نفت

شاخص‌های بازار جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه، تحت تاثیر نگرانی‌های اقتصادی گسترده از یک سو و مسائل عرضه و تقاضا از سوی دیگر، مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفتند.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با پنج سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۱۴ سنت کاهش، بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش، ۷۲ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه معامله شد. روز دوشنبه تعطیلات عمومی در آمریکا بود و این شاخص، قیمت نهایی نداشت.

شاخص‌های بازار نفت هفته گذشته، پس از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی در یمن، در اواسط معاملات، بیش از ۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین رکورد امسال رسیده بودند. شرکت‌های کشتیرانی متعدد، روز جمعه پس از این حملات، استفاده از مسیر دریای سرخ را متوقف کرده و مسیر کشتی‌هایشان را تغییر دادند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: ترس از رشد اقتصادی ضعیف‌تر بر جو بازارهای کالایی تاثیر گذاشت و این وضعیت با وجود افزایش تنش‌ها در دریای سرخ روی داد.

در آستانه سخنرانی کریستوفر والر، از اعضای شورای حکام فدرال رزرو آمریکا و در شرایطی که مقامات بانک مرکزی آمریکا، انتظارات برای کاهش نرخ بهره را تعدیل کرده‌اند، بازار سهام آسیا روز سه شنبه به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر سقوط کرد. سهام آمریکا هم نزولی شد و دلار افزایش یافت.

لئون لی، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس» در این باره گفت: در حال حاضر، وضعیت بلاتکلیفی در بازار نفت نسبتا سنگین است زیرا تشدید درگیری‌های ژئوپلیتیکی در منطقه دریای سرخ، تحت الشعاع ذخایر بالای نفت آمریکا قرار گرفته است.

به گفته تحلیلگران، آب و هوای بسیار سرد در آمریکا که ممکن است تولید نفت را محدود کرده و بر فعالیت اکثر پالایشگاه‌ها تاثیر بگذارد هم در کانون توجه بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت داکوتای شمالی در حال حاضر به دلیل سرمای شدید و مسائل عملیاتی مرتبط، با ۴۰۰ هزار بشکه کاهش، به ۴۲۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها