• ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 88398
نفت

بهای معاملات نفت برنت با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه با ۱.۱ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با حدود یک درصد افزایش، بسته شده بودند.

شاخص‌های بازار نفت هفته گذشته، پس از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به بخش‌هایی در یمن، در اواسط معاملات، بیش از ۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین رکورد امسال رسیده بودند.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای بانک آی‌ان‌جی در این باره گفت: با توجه به تنش در دریای سرخ، ریسک‌های عرضه وجود دارد. با این حال، فعلا هیچ تاثیری بر عرضه نفت دیده نشده است و در صورت تشدید این حملات، ممکن است چنین اتفاقی بیفتد.

شرکت‌های کشتیرانی متعدد، روز جمعه پس از این حملات، استفاده از مسیر دریای سرخ را متوقف کرده و مسیر کشتی‌هایشان را تغییر دادند.تحلیلگران بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: از آنجا که بحران خاورمیانه، بر تولید نفت تاثیر نگذاشته است، نرخ ریسک ژئوپلیتیکی روی قیمت نفت، ملایم بوده است.

هر چند از نظر ما بعید به نظر می‌رسد که تحقق پیدا کند، برآورد می‌کنیم که قیمت نفت، ۲۰ درصد در ماه نخست مختل شدن ترانزیت نفت از تنگه هرمز افزایش پیدا کند و ممکن است در صورت تداوم اختلال، افزایش بیشتری پیدا کند.

در لیبی، افراد معترض به فساد، پس از بستن تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید میدان نفتی شراره در هفتم ژانویه، تهدید کردند که دو تاسیسات نفت و گاز دیگر را خواهند بست.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا، شرکت‌های برق و گاز طبیعی آماده سرمای شدید در تعطیلات مارتین لوتر کینگ می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای گاز را افزایش دهد در حالی که میزان عرضه به دلیل یخ زدن چاه‌ها، کاهش پیدا کرده است. اپراتور شبکه تگزاس روز یکشنبه از مردم خواست در مصرف انرژی، ملاحظه کنند.ٌ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها