• ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 88140
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران به نظاره تحولات دریای سرخ نشستند، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۵ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

در پی حملات جدید به کشتی‌ها در دریای سرخ که باعث تشدید نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن کشتیرانی شد و همچنین امیدها به کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، معاملات نفت برنت روز گذشته با ۲.۵ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۲.۷ درصد افزایش بسته شده بود.

با وجود وقایع اخیر، شرکت‌های کشتیرانی بزرگ مانند مرسک و شرکت CMA CGM فرانسه، پس از تشکیل نیروی ویژه چند ملیتی در دریای سرخ، عبور کشتی‌هایشان از این منطقه را ازسرگرفته‌اند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت فیلیپ نووا در این باره گفت: با وجود بسته شدن کانال‌های کشتیرانی و تغییر مسیر کشتی‌ها، این‌که عرضه جهانی تا چه حد متاثر شده است، همچنان جای بحث دارد.

شرکت Hapag Lloyd آلمان قرار است روز چهارشنبه درباره ازسرگیری عبور کشتی‌هایش از دریای سرخ، تصمیم بگیرد.

چشم انداز ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه هم همچنان فضای بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: جنگ در غزه برای ماه‌های زیادی ادامه خواهد داشت.

عاملی که کاهش قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه را محدود کرد، گمانه‌زنی بازارها درباره احتمال اقدام فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۴ بود. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه‌های استقراض را کاهش داده و می‌تواند از رشد اقتصادی و تقاضای بیشتر برای نفت حمایت کند.

در نظرسنجی اولیه رویترز در روز سه شنبه، تحلیلگران پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۲.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده اما ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش‌های گروه صنعتی موسسه آمریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا، به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه منتشر خواهد شد که به دلیل تعطیلات کریسمس، یک روز دیرتر از زمان معمول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها