صندوق طلا

علی رحمانی کارشناس بازار سرمایه مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا را شامل مدیریت فعال و حرفه‌ای، پوشش ریسک سرمایه‌گذاری، امنیت بالا، وجود بازارگردانی، نقدشوندگی بالا، کارمزد کم، برخورداری از معافیت مالیاتی، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم و ورود و خروج آسان برشمرد و گفت: ماهیت این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری با پشتوانه سکه و طلا است و همه مزیت های بالا باعث استقبال سرمایه گذاران از صندوق های طلا می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از صدای بورس، علی رحمانی، مدیر معاملات مشتقه کارگزاری مبین سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر فعال‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا، صندوق طلای لوتوس است که نقدشوندگی و حجم معاملات بالایی دارد گفت: در روزهای گذشته نیز شاهد راه اندازی قرارداد آتی واحدهای سرمایه‌گذاری طلا با پشتوانه صندوق طلای لوتوس بودیم.

رحمانی با اشاره به ماهیت و مزیت‌ این صندوق‌ها ادامه داد: این صندوق از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالای ایران و اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور است که موضوع فعالیت آن سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست. این صندوق فقط می‌تواند در دارایی‌های ریالی داخل کشور سرمایه‌گذاری کند و سرمایه‌گذاری خارجی (ارزی) به هر نوع و شکلی برای آن غیرمجاز است. نوع دارایی‌های صندوق گواهی سپرده سکه طلا، اوراق مشتقه سکه طلاست.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: مدیریت فعال و حرفه‌ای، پوشش ریسک سرمایه‌گذاری، امنیت بالا، وجود بازارگردانی، نقدشوندگی بالا، کارمزد کم، برخورداری از معافیت مالیاتی، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم و ورود و خروج آسان از مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا است. ماهیت این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری با پشتوانه سکه و طلاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها