صندوق های سرمایه گذاری

در هفته گذشته حجم معاملات صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا در مجموع ۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۶۰ واحد بود که ارزش معاملات این صندوق ها مجموعا به بیش از ۴۴۷ میلیارد و ۶۸۷ میلیون ریال رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ بیشترین حجم معاملات به صندوق طلای لوتوس با حجم معامله ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۰۰ واحد  اختصاص داشت. پس از لوتوس، صندوق طلای گوهر با حجم معامله ۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۹۱۵ واحد در مکان دوم قرار گرفت و سپس صندوق طلای عیار و صندوق طلای زر به ترتیب با حجم ۹۷۶ هزار و ۳۴۷ واحد و ۷۰۹ هزار و ۳۹۸ واحد در رتبه های بعدی جای گرفته اند.

این گزارش می افزاید در بخش گواهی سپرده سکه طلا در مجموع شاهد معامله ۷۰۶ هزار و ۵۰۰ گواهی معادل ۶۷۴۸ سکه طلا به ارزش بیش از ۷۱۸ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال بودیم که از این تعداد ۵۷۳ هزار و ۴۰۰ گواهی مربوط به گواهی سکه رفاه بوده و ۶۹ هزار گواهی نیز متعلق به گواهی سکه صادرات است. ۳۲ هزار و ۱۰۰ گواهی مربوط به گواهی سکه سامان و ۳۱ هزار و ۷۰۰ گواهی هم مربوط به گواهی سکه ملت بود؛ ۳۰۰ گواهی سکه آینده نیز در هفته قبل معامله شده است.

براساس اطلاعات، در بخش قراردادهای آتی صندوق طلا تحویل مرداد ماه که از هفته قبل و برای نخستین بار راه اندازی شده بود درمجموع ۱۲۱۲ قرارداد به ارزش ۹۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

*رامین ابوالفضلی مدیر پرتفو تامین سرمایه لوتوس پارسیان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها