گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته منتهی به ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳۲ گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز، کشمش و سکه طلا به ارزشی بالغ بر ۲۶۵۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال دادوستد کردند؛ در جریان این معاملات، معامله گران شاهد ثبت جهش ۴۲ و ۷۳ درصدی در حجم و ارزش معاملات هفتگی گواهی سپرده کالایی بودند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت تعداد ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه به ارزشی بیش از ۲۴۵۵ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که این آمار بالاترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را در بین دارایی های پایه به خود اختصاص داد.

حجم معاملات گواهی سپرده زعفران نگین نیز به یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۳۷ ورقه بهادار مبتنی بر کالا رسید تا جایگاه دوم از نظر حجم و ارزش معاملات این هفته به نگین طلای سرخ برسد. ارزش معاملات این دارایی رقمی بیش از ۱۹۴ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال ثبت شد.

در نمادهای معاملاتی انبارهای زعفران پوشال نیز ۵۹ هزار و ۴۲۷ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۶.۲۵ میلیارد ریال خرید و فروش شد تا این دارایی پایه رتبه سوم را از آن خود کند.

معامله گران ۱۳۷۸ گواهی سپرده زیره سبز را نیز در دو نماد معاملاتی انبارهای مینوبذر و کیمیابذر دادوستد کردند تا ارزشی بیش از یک میلیارد ریال برای این دارایی پایه به ثبت برسد و براساس این آمار معاملاتی، دارایی پایه زیره سبز در مقام چهارم جدول قرار گیرد.

رتبه پنجم معاملات این هفته نیز به پسته رسید؛ بطوریکه در دو نماد معاملاتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ انبارهای سبز دانه و مه ولات و تک نماد معاملاتی پسته بادامی ۳۰-۲۸ انبار مه ولات در مجموع تعداد ۴۶۸ گواهی سپرده به ارزشی بیش از ۸۴۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در جریان معاملات این هفته ۲۲ گواهی سپرده کشمش تیزابی انبار تاکستان نیز در حالی به فروش رسید که ارزش تقریبی ۵ میلیون ریالی برای دارایی مذکور رقم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها