• ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 58066
زعفران

وزیر صمت در جریان سفر به شهرستان تربت حیدریه از واحد نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران تربت حیدریه بازدید کرد. این مجموعه، تکمیل کننده و توسعه دهنده زنجیره ارزش زعفران است بدین معنا که این زنجیره قبل از تولید با آموزش آغاز و تا گرفتن بازخورد مصرف کننده ادامه خواهد داشت و یکی از مهمترین حلقه های این زنجیره ها، معاملات زعفران در بورس کالا با استاندارد سازی، ارزیابی کیفی و کمی، شفافیت در خرید و فروش، شفافیت در عرضه و تقاضا، حقوق کشاورز و مصرف کننده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از صنایع، وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بهره‌برداری و بازدید از چند واحد صنعتی و معدنی به استان خراسان رضوی سفر کرد.

*** سفر وزیر صنعت به خراسان رضوی

علیرضا رزم حسینی به منظور بهره برداری، کلنگ زنی و بازدید از چندین واحد صنعتی و معدنی و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستانهای نیشابور، برداسکن، تربت حیدریه، کاشمر و سبزوار به استان خراسان رضوی سفر کرد.

*** جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار با حضور وزیر صمت

در تداوم بیست و دومین سفر استانی وزیر صمت، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار با حضور فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولیدکنندگان و همچنین امام جمعه سبزوار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

وزیر صمت در این جلسه ضمن برررسی مهمترین موانع در مسیر تولید واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان در خصوص حل و رفع موانع و به کارگیری ظرفیت های غیر فعال این واحدها تصمیمات و دستورات لازم را صادر کرد.

*** وزیر صمت در آیین افتتاحیه مجموعه کارخانجات نوشیدنی 

علیرضا رزم حسینی در این آیین با ادای احترام به ساحت شهدای نظام و انقلاب اسلامی بویژه شهدای شهرستان کاشمر، گفت: از حضور و همراهی عموم مردم، فعالان اقتصادی و مسئولان شهرستان به جهت ایجاد وفاق و همدلی در مسیر توسعه شهرستان قدردانی می کنم.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه معدن رشد ١٣/٣ درصدی و در حوزه صنعت رشد ٧/١ درصدی به دست آمد که دستاورد ارزشمندی برای صنعتگران و معدن کاران کشور است.

وزیر صمت با اشاره به سهم هفتاد و پنج درصدی صنعت و پتروشیمی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور افزود: بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر در بخش صنعت و قریب ٢۵٠ هزار نفر در بخش معدن به صورت مستقیم شاغل می باشند.

رزم حسینی با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار معدن فعال در کشور و اجرای طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال، خاطر نشان کرد: ظرفیت های بسیار گسترده استان خراسان رضوی و شهرستان کاشمر می بایست هر چه سریعتر در مسیر توسعه معادن و صنایع معدنی این استان به کار گرفته شده و با سرمایه گذاری های متعدد، زمینه رشد همه جانبه را فراهم نماید.

وزیر صنعت در پایان با ابراز امیدواری از پیشرفت حوزه معدنی استان همپای حوزه صنعتی آن در آینده نزدیک، تصریح کرد: با وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) و پتانسیل های متعدد در حوزه های مختلف باید روز به روز شاهد پیشرفت و اشتغال زایی جوانان و توسعه مناطق مختلف خراسان رضوی باشیم.

*** وزیر صمت در بازدید از یک مجتمع صنعتی و معدنی 

علیرضا رزم حسینی، در ادامه برنامه های متراکم سفر دو روزه خود به استان خراسان رضوی، وارد شهرستان بردسکن شد و از مجتمع صنعتی معدنی شرکت کومه معدن پارس این شهرستان بازدید به عمل آورد.

وی در جریان این بازدید با تاکید بر لزوم اتخاذ وحدت و همدلی به عنوان رکن اساسی پیشرفت هر منطقه، گفت: در فرهنگ دینی و ملی ما تکریم کارآفرینان و تولیدکنندگان به شدت توصیه شده و می بایست این فرهنگ را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و مجاهدان اقتصادی کشور را همواره مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم. در دنیا معادن و صنایع پیشرفته موجب رونق و توسعه محیط پیرامونی خود شده اند و در کشور هم می بایست مسیری را که در احیای مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع برتر کشور آغاز کرده ایم با قوت و قدرت ادامه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان  امکان ثروت آفرینی واقعی معادن را از طریق تکمیل زنجیره تولید دانست و تصریح کرد: خام فروشی را در صنعت فولاد متوقف کرده ایم و طبق برنامه در باقی صنایع نیز متوقف خواهیم کرد.

*** وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی شهرستان تربت حیدریه

علیرضا رزم حسینی در جمع فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستان تربت حیدریه هدف از سفر دو روزه به خراسان رضوی را دیدار با مردم سخت کوش این استان و پیگیری برای رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های ماندگار و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی انتقال آب شیرین از خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور بود.

وی با اشاره به اظهار نگرانی سرمایه گذاران این منطقه در زمینه کمبود منابع آبی و خشکسالی چند دهه اخیر، بیان داشت: به منظور رفع یکی از بزرگترین مشکلات در مسیر توسعه صنعتی و تثبیت جمعیتی در شرق و فلات مرکزی و همچنین پیاده سازی سیاست توسعه متوازن در کشور، ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس در وزارت صمت و با حضور و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی اجرا شد و امروز برای استان های یزد و کرمان آب شیرین تامین شده است.

وزیر صنعت با اشاره به فازهای بعدی پروژه همزمان با اتمام فاز نخست، اظهار داشت: این طرح در خط شماره ٢ از مسیر کرمان، صنایع و معادن طول مسیر در استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بهره مند خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خطوط سوم و چهارم این طرح نیز برای بهره مندی استانهای اصفهان و سیستان و بلوچستان از خلیج فارس و دریای عمان با قدرت و قوت در حال فعالیت می باشد، خاطرنشان کرد: این پروژه تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را به همراه داشت و در آینده می تواند تأمین آب بخش های دیگر کشور مانند کشاورزی و شرب را هم در پی داشته باشد.

رزم حسینی اجرای این پروژه را انجام بخش بزرگی از رسالت معادن و صنایع معدنی کشور در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته با وجود جنگ اقتصادی و تحریمی و پاندمی کرونا، رشد صنعتی ٧/١ درصدی را تجربه کردیم و در حوزه معدن نیز رشد ١٣/٣ درصدی استخراج از معادن را داشتیم و امروز یکی از پانزده کشور برتر معدنی دنیا با ۶٢ ماده معدنی شناخته شده هستیم.

*** خراسان رضوی، یکی از استان‌های امیدبخش در بخش معدن

وی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی یکی از استان های امیدبخش ما در بخش معدن می باشد، گفت: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در مسیر کشف و استخراج جدید معدنی هستند و به زودی شاهد اتفاقات چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.

*** صادرات کاشی و سرامیک

رزم حسینی همچنین با تشریح شرایط خوب صادراتی و ارزیابی شرایط مطلوب صنعت کاشی و سرامیک کشور، گفت: قطعا با تداوم سیاستهای حمایتی موجود روز به روز شاهد رشد چشمگیر و ارتقای شاخص های صنعتی در این رشته خواهیم بود هم اکنون ٧٠٠ میلیون متر مکعب تولید داریم و شرایط برای افزایش تولید تا ١/٢ میلیارد متر مکعب فراهم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تقدیر از همراهی و همدلی مسولان شهرستان تربت حیدریه بویژه امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار، پیشرفت و توسعه بیش از پیش این منطقه را به برکت این همدلی و همراهی پیش بینی کرد.

*** بازدید وزیر صنعت از کارخانه تولید زعفران در تربت حیدریه

وزیر صمت در ادامه برنامه های سفر خود به شهرستان تربت حیدریه، واحد نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران تربت حیدریه را مورد بازدید قرار داد.

براساس این گزارش این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و با اشتغال‌زایی مستقیم سالیانه برای ۱۰۰ نفر از افراد جویای کار در تربت حیدریه راه اندازی شد.

این مجموعه، تکمیل کننده و توسعه دهنده زنجیره ارزش زعفران است بدین معنا که این زنجیره قبل از تولید با آموزش آغاز و تا گرفتن بازخورد مصرف کننده ادامه خواهد داشت و یکی از مهمترین حلقه های این زنجیره ها، بورس کالای زعفران با استاندارد سازی، ارزیابی کیفی و کمی، شفافیت در خرید و فروش، شفافیت در عرضه و تقاضا، حقوق کشاورز و مصرف کننده است.

همچنین در این واحد فعالیت های دیگری نیز صورت می گیرد که شامل برگزاری دوره های آموزش تخصصی کاشت، داشت و برداشت زعفران همراه با ارایه گواهینامه های معتبر، ارایه و مشاوره در خصوص ادوات کشاورزی، سموم تخصصی زعفران، سورتینگ پیاز زعفران با ظرفیت روزانه ۱۰ تن، گیاه پزشکی، مشارکت در کشت، ایجاد موزه ملی زعفران با هدف توسعه گردشگری زعفران، مشاوره تخصصی در حوزه‌های مختلف زعفران، حمایت از ایده های برتر، صندوق امانات، صندوق سرمایه گذاری و ایجاد بانک زعفران است.

*** بهره برداری از یک واحد صنعتی در کاشمر با حضور وزیر صنعت

علیرضا رزم حسینی، در سفر به شهرستان کاشمر، مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک این شهرستان را مورد بهره برداری قرار داد.

بر اساس این گزارش این مجموعه تولیدی با ظرفیت تولید سالانه پنجاه هزار تن انواع آبمیوه و نوشیدنی، با سرمایه گذاری ١٨٠٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ١٢٠ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

***  بهره‌برداری از یک واحد صنعتی حوزه کاشی 

علیرضا رزم حسینی، در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی، واحد به فام سرام تربت حیدریه را مورد بهره برداری قرار داد.

بر اساس این گزارش این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ٨٩٠٠ تن کاشی پخت سوم، با سرمایه گذاری ۵٩٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ٧۵ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

جمعی از معاونین و مدیران وزارت صمت، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و معاونین استاندار و دیگر مدیران استانی و شهرستانی، وزیر صمت را در این برنامه همراهی نمودند.

*** آغاز عملیات اجرایی یک واحد تولیدی با حضور وزیر صنعت

علیرضا رزم حسینی، در ادامه برنامه های فشرده نخستین روز سفر به استان خراسان رضوی، در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح چینی بهداشتی سرام آرای فجر زرین تربت حیدریه حضور یافت.

بر اساس این گزارش فاز اول این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۶۶٠٠ تن چینی بهداشتی، با سرمایه گذاری ٧٠٠ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال زایی ١۵٠ نفر به صورت مستقیم تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این طرح در زمینی به مساحت ۴٠ هزار متر مربع در شهرک صنعتی ناحیه ٢ شهرستان تربت حیدریه ساخته خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایط توسعه صنعتی و معدنی در شهرستان تربت حیدریه، این شهرستان را از هر لحاظ مستعد توسعه و پیشرفت اقتصادی دانست.

*** وزیر صنعت در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی/ تولید ۱۳ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی

علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه آیین افتتاح خط تولید یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی خیام نیشابور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:

پارسال ۱۳ میلیون عدد انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این مهم اقدام بزرگی برای تقویت ساخت داخل به شمار می رود.

این واحد صنعتی از جمله تولیدکنندگانی است که در شرایط تحریم با یکی از صاحبان برندهای شناخته شده خارجی کار مشترک تولیدی را آغاز کرده و یک برند مشترک در حوزه ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک وارد بازار کرده است.

این نوع رشد در صنعت لوازم خانگی نشان دهده تعمیق ساخت داخل و فعالیت اکثر کارگاه ها در این زمینه است به طوری که این کارگاه ها به صورت روزانه دو یا حتی سه نوبته فعالیت دارند، کیفیت محصولاتشان مناسب بوده و در آینده نزدیک جایی برای برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران باقی نخواهند گذاشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، افزود: سیاست این وزارتخانه تقویت تولید داخل و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است و تا زمانی که نیازی در داخل وجود نداشته باشد، وارداتی صورت نمی گیرد.

*** بهره‌برداری از واحد صنعتی در شهرک صنعتی خیام نیشابور

علیرضا رزم حسینی، در نخستین برنامه سفر دو روزه خود به استان خراسان رضوی، با حضور در شهرک صنعتی خیام نیشابور، شرکت الکترو فرامهر این شهرک را مورد بهره برداری قرار داد.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار دستگاه ماشین لباسشویی اتومات با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال، امکان اشتغال ۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

جمعی از معاونین و مدیران وزارت صمت، استاندار، نمایندگان مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی، وزیر صمت را در این برنامه همراهی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها